Het Forum van ShowYourSound.nl
Home | Frontpage | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ | RSS | SyS Wiki
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 NL - Car Audio
 Installatie Vragen
 Vaag probleem met Peugeot 206
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author  Topic Next Topic  
Translate:

camielvd
Starting Member

3 Posts

Posted - 18 Mar 2018 :  15:23:46  Show Profile  Reply with Quote
Ik zal me even snel nog introduceren, Camiel uit Groningen met een Peugeot 206 uit '99 als tweede auto.

Ik heb hier een Pioneer der-x6600dab head unit ingebouwd, met een MTX sub achterin en een GZ compo setje in de deuren. Als versterker heb ik een RF 4600x series 1, 4 kanaals.

Omdat de auto niet heel lang in ons bezit zal blijven heb ik er voor gekozen om de bedrading die vanaf de versterker terug loopt naar de voordeuren, achter de HU aan te sluiten op de bestaande bedrading.

In de deur heb ik de stekker die er zat voor de aansluiting weggeknipt en de bedrading aangesloten op de compo set. Ik had eerst de HU op de oude speakers aangesloten en alleen de sub via de versterker lopen. Dit werkte gewoon, alleen was het geluid slecht.

Nu komt het probleem waar ik niets van snap, nu werkt de sub nog steeds alleen doen de speakers in de deur helemaal niets :-(. ik heb de ria uitgangen al via een draad met de HU verbonden voor als de rico fuse kapot zou zijn. De GZ compo set is werkend uit de vorige auto gehaald en heeft 2 jaren op de plank gelegen en verwacht ik niet van dat deze kapot is...

Qua bedrading van de peugeot achter de HU zijn er maar 2 draden per speaker, en ook van een andere kleur als in de deur. Alleen heeft het wel gewerkt toen de oude speakers rechtstreeks op de HU waren aangesloten.

Ik heb de HU qua instelling van de RCA uitgangen staan op rear/sub, wat ik van de handleiding maakte moest dit de goede instelling zijn.

Ik snap er dus helemaal niets van en heb geen idee wat het probleem nu kan zijn, hopelijk kan iemand me zeggen wat het probleem is, zodat ik eindelijk weer muziek kan luisteren in de auto. Alleen de bassen horen is ook niet alles :-(.

JettaPowerrr
Junior Member

Netherlands
468 Posts

Posted - 29 Mar 2018 :  07:45:20  Show Profile  Reply with Quote
Heb je maar 1 RCA uitgang op de Pioneer? Ik neem aan dat je ook maar 1 RCA-ingang op de versterker gebruikt? Deze zal 2 ingangen nodig hebben om als 4-kanaals gebruikt te kunnen worden, lijkt mij. Je zou een splitter kunnen gebruiken om de andere 2 kanalen ook aan het werk te krijgen en de eventueel aanwezige high-pass en low-pass filters op de versterker gebruiken om de sub van de compo te scheiden.
Go to Top of Page
   Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Het Forum van ShowYourSound.nl © 2018 ShowYourSound.nl, GK ICT Diensten en Boyd's Car Audio & Electronics Go To Top Of Page
This page was generated in 0.06 seconds. Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.05

Advertentie

Beste Car Audio Shop

Advertentie:
Car Audio Shop

Stop Spam Harvesters, Join Project Honey Pot