Het Forum van ShowYourSound.nl
Home | Frontpage | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ | RSS | SyS Wiki
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 NL - Algemeen
 Caraudio ChitChat
 eerste upgrade
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2
Translate:

willlem
Starting Member

13 Posts

Posted - 25 Sep 2010 :  13:33:04  Show Profile  Reply with Quote
Ik wil de troep die nu in mijn Nissan Micra zit vervangen voor wat leukers.
Ik wil graag jullie licht zien schijnen over mijn plan en mijn gedachtengang.
Alpine CDE-113BT, 4x 50w
Hertz ECX 165 speakers voor 70w
AUDIO SYSTEM CO 130 PLUS achter

Ik ben niet van de dance maar van de rock
Ga ik er dan ten onrechte vanuit dat ik geen versterker en sub nodig heb?

Is de Alpine CDE-113BT de juiste keuze voor een zuiver en helder geluid die ook pokke herrie kan maken Er zijn zoveel Alpine modellen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Hertz ECX 165 gekozen omdat ik gelezen had dat het een strak zuiver geluid gaf en maar 100 kosten.

AUDIO SYSTEM CO 130 PLUS gekozen om het gemis van een sub op te vangen. Deze speaker schijnt een diepe bas te hebben.

Ik heb nog nooit zelf wat gekocht en ingebouwd, altijd auto's gehad waar al een flutding inzat. Vandaar ook dat ik denk, dat ik zonder versterker en subwoofer makkelijker weg kom met mijn onkunde van deze upgrade.

BVD voor jullie input.

Edited by - Ebber on 25 Sep 2010 15:39:11

kww
Advanced Member

Netherlands
7091 Posts

Posted - 25 Sep 2010 :  14:03:28  Show Profile  Reply with Quote
een paar opmerkingen
elke installatie en of speakerset is gebaat bij een versterker.
probeer zowel voor als achterin dezelfde speakerserie te monteren ivm het geluid.
een 13 cm kan niet dienen als sub vervanger, en de as speelt dan ook niet dieper als de 16 cm hertz.
monteer vooraan een compo ipv een coax setje zodat je de tweeter hoger kunt plaatsen en ook kunt richten.
indien je een beperkt budget hebt laat dan eerst de achterspeakers achterwege en investeer in de compo.
denk hierbij ook aan de inbouw en demping van de deuren ed.
Go to Top of Page

willlem
Starting Member

13 Posts

Posted - 25 Sep 2010 :  15:33:39  Show Profile  Reply with Quote
Klink vast heel dom en dat is het ook, maar wat is compo? Is dat een merk?

De bedoeling was 400 voor de upgade.
Go to Top of Page

kww
Advanced Member

Netherlands
7091 Posts

Posted - 25 Sep 2010 :  15:42:07  Show Profile  Reply with Quote
compo is 2 componenten.
hierbij zit de tweeter niet midden in de woofer maar er los bij met een losse filter.
bij die 400 euro moet de radio ook mee betaald worden?
Go to Top of Page

Stealth206
Senior Member

Christmas Island
2868 Posts

Posted - 25 Sep 2010 :  15:52:32  Show Profile  Reply with Quote
De meest gebruikelijke upgrade vanaf een standaart audio-systeem is meestal:
- Composet (voorin)
- 4-Kanaals versterker
- Subwoofertje (2 kanalen bruggen om deze aan te sturen)

Een niet duur subwoofertje dat ik goed vind spelen is bijvoorbeeld de instap van MTX (RT12).
Go to Top of Page

willlem
Starting Member

13 Posts

Posted - 25 Sep 2010 :  20:38:09  Show Profile  Reply with Quote
Ik ging er inderdaad van uit dat de radio 200 en de speakers 200 zouden kosten.

Maar het is niet zo dat ik het op een honderdtje laat aankomen. Ik wilde de achterspeaker voor de bass, als dat nergens op slaat, hoef ik achter niets en daar houd ik ook weer 100 over.

Ik ging uit van, radio eruit en een zelfde formaat erin en dat idem met de speakers. Ik vrees met grote vrees voor ombouwen, zagen, solderen, draden trekken enz. en mijn kofferbakje moet vrij blijven. De MTX kan dus niet vanwege de kast. als het tot een subwoofer komt denk ik meer aan Pioneer TS-WX11A, die past onder de stoel en ik hebt goede kritieken over de sub gehoord.

Is de Alpine CDE-113BT is een aardige keuze dus voor 200?

Go to Top of Page

kww
Advanced Member

Netherlands
7091 Posts

Posted - 25 Sep 2010 :  21:39:42  Show Profile  Reply with Quote
die alpine is een prima keuze
voor jouw budget zou ik geen versterker nemen.
radio 200 euro
composetje 150 euro
inbouw / demping 50 euro.
paar dempingsmatjes aanbrengen is zelfs voor een leek nog te doen.
dempingsmatjes kosten iets van 2.50 per stuk en formaat 20 x 50 oid.
een paar per deur doet al wonderen, met name op de grote vlakken en recht achter de speaker.
welke speaker is afhankelijk van je smaak en zul je dus zelf moeten luisteren.
Go to Top of Page

willlem
Starting Member

13 Posts

Posted - 25 Sep 2010 :  21:48:47  Show Profile  Reply with Quote
Ik heb BTW tweeters zitten in mijn raamstijl! Maar dat is zeker niets? Volgens mij zijn ze nog niet eens aangesloten, want ik heb nog nooit iets gemerkt.

Als je bij compo een losse tweeter krijgt, waar moet die dan gemonteerd worden? de speakers zitten bij een Micra trouwens in de deur.
Go to Top of Page

kww
Advanced Member

Netherlands
7091 Posts

Posted - 25 Sep 2010 :  21:54:01  Show Profile  Reply with Quote
tweeters kun je in je a stijl maken of in je spiegeldriehoek.
even proberen hoe ze het beste klinken en dan pas definitief vast maken.
bijvoorbeeld recht op je oren of naar elkaar toe of naar een punt tussen de voorstoelen.
Go to Top of Page

willlem
Starting Member

13 Posts

Posted - 27 Sep 2010 :  00:33:12  Show Profile  Reply with Quote
Vanmiddag ff wezen luisteren bij Mediamarkt en Halforts......Duurste was 120 en klonk voor geen meter, allen coax:( Alleen bij Halfords hadden ze een compo van sony 13 cm en die klonk gelijk het beste!
Zijn er geen testen bekent? Ik ben van de "beste koop" Veel waar voor je geld. Met Google kan ik verdomt weinig vinden over compo's en hoe en waar te tweeters aan te brengen en bevestigen. Als ik de search op dit forum probeer loopt Explorer vast! ik hoopte op wat foto's enzo over het bevestingen van de tweeters.

Wat me verder vanmiddag opviel was het verschil in watt. Als de radio 4x50watt is wat moet dan het aantal watt van de speaker zijn? Ik zelf denk dan aan 50 tot 100 watt.

Op marktplaats kan je best veel vinden, maar omdat ik niets weet van wat goede merken zijn, kan ik er nog erg weinig mee. Het lijkt mij dat 150 uitgeven op marktplaats weleens kan lijden tot veel beter geluid....

Edited by - willlem on 27 Sep 2010 00:48:09
Go to Top of Page

sjors boomschors
Advanced Member

Italy
7981 Posts

Posted - 27 Sep 2010 :  09:32:10  Show Profile  Reply with Quote
STOP!
les 1. halfords is er voor 2 dingen, als je fietsbel kapot is, en voor als de ruitenwisservloeistof op is. niet voor caraudio!
les 2. mediamarkt is er voor de aanbiedingen van tv's e.d. niet voor caraudio.

verder,
testen zijn er online niet zo heel veel, maar qua degelijkheid en op safe spelen kan je op onze adviezen afgaan. het beste blijft zelf te gaan luisteren.
dus waar kom je vandaan? dan kunnen wij je naar een goede tent sturen waar je het echte spul kunt gaan beluisteren. daarom ook de tip, vul je profiel volledig in, dan weten we waar je vandaan komt.

tweeters breng je het liefste aan met de OPBOUWcups op je dashboard in de hoeken onder je raam, of eventueel op de originele plaatsen met de INBOUWcups.
voordeel inbouwcups is ziet er origineel uit, maar past niet altijd, en kun je niet uitrichten.
voordeek opbouwcup, kun je met 2 schuine zijden zelf neerzetten zoals jij wil en je kan ze op de bestklinkende plaats plaatsen.
opbouwcups kun je vastzetten met schroefjes, of net als ik, in de spiegeldriehoeken met tesa powerstrips (verkrijgbaar@ de blokker).

inbouwcup links, opbouwcup rechts:

verder zou ik m'n i.e. upgraden, f googlen en waarschijnlijk loopt ie daarna weer lekker, of anders google chrome installeren, en een maandje wachten, waarschijnlijk is ie dan automatisch via windows ge-updated en doet ie t weer, heb ik ook gehad.

je radio geeft max 4 x 50 watt, slaat nergens op, dat zijn piek vermogens, er komt maximaal continu/ rms 4 x 15 watt uit, vandaar dat het merendeel hier met een versterker speeld.
je moet een goede verdeling zien te maken in je budget, begin met en degelijke headunit van alpine, pioneer, kenwood, liever geen sony, en zorg voor de juiste bekabeling, zie hiervoor www.12vhifi.nl daar staat ook alle basis caraudio info. verder moet je dan kijken voor een amp/ versterker die aan je eisen voldoet, en ook in de toekomst blijft voldoen, liever nog een maandje sparen dan hem over 3 weken weer zat zijn.

je kunt kijken voor een zware 4 kanaler, dan sluit je de compo aan op kanaal 1&2, en brug je kanaal 3&4 voor een subje,en sluit je de achterspeakers an op de radio.

tot slot, koop liever alles stapsgewijs, en overleg eerst hier als je twijfeld. en het resultat word grotendeels bepaald door de inbouw, reserveer dus ook een deel van je budget voor de inbouw, kabeltje hier en daar, en zorg dat je speaker goed ingebouwd zit.

succes!

FOR SALE:
AMA 50 MKII

gezocht:
oldschool Soundstream en PPI materiaal.
Go to Top of Page

kww
Advanced Member

Netherlands
7091 Posts

Posted - 27 Sep 2010 :  10:10:24  Show Profile  Reply with Quote
testen zijn er wel maar of je daar wat aan hebt is maar de vraag.
blijft een smaak kwestie.
op de frontpage kun je zien waar er bij jouw in de buurt winkels zijn.
je hebt gelijk dat je tweedehands betere spullen kunt krijgen, maar dan zit je eigenlijk ook aan een versterker vast.
ook dat hoeft niet zo duur te zijn.
merken als, dls, hertz, audio system, phonocar, mtx, helix etc kun je je qua degelijkheid geen buil aan vallen maar om tweedehands te kopen is weer wat lastiger aangezien je niet kunt luisteren.
zo vind ikzelf bijvoorbeeld de helix dark blue erg goed klinken voor het geld en die kunnen ook goed op een versterker.
ook speakers van hertz klinken erg lekker.
Go to Top of Page

turbohenkie
Average Member

Netherlands
562 Posts

Posted - 27 Sep 2010 :  11:54:53  Show Profile  Reply with Quote
waarom is dit een Sticky topic als ik vragen mag???

NO TURBO NO FUN

http://dna.forumup.nl/viewtopic.php?t=455&mforum=dna

http://forum.showyoursound.nl/topic.asp?TOPIC_ID=66989
Go to Top of Page

sjors boomschors
Advanced Member

Italy
7981 Posts

Posted - 27 Sep 2010 :  12:31:18  Show Profile  Reply with Quote
nee sorry Henk, dat mag niet

FOR SALE:
AMA 50 MKII

gezocht:
Go to Top of Page

turbohenkie
Average Member

Netherlands
562 Posts

Posted - 27 Sep 2010 :  13:24:19  Show Profile  Reply with Quote
nou

NO TURBO NO FUN

http://dna.forumup.nl/viewtopic.php?t=455&mforum=dna

http://forum.showyoursound.nl/topic.asp?TOPIC_ID=66989
Go to Top of Page

willlem
Starting Member

13 Posts

Posted - 27 Sep 2010 :  14:26:50  Show Profile  Reply with Quote
Ik woon in Rijswijk(z.h)Was bij Halfords en Mediamarkt omdat het zondag was, niet echt met het idee dat daar de leuke speakers waren. Volgens mij zijn er in mijn omgeving weinig zaken die veel goeie spullen hebben.

Kwam tijdens de internet zoektocht wel Alpine KTP-445: HEAD UNIT POWER PACK tegen...Dat is een versterker die direct op je radio past en geen extra voeding nodig heeft.

Tjonge, kep heel wat geleerd de afgelopen dagen :)B.v, dat een dikke knip erg gewenst is.... Als ik een goedkope Alpine radio neem met de Alpine versterker en speakers van 150 + 50 inbouw en demping zit ik op 500 en lachen jullie me nog steeds uit :-)

Go to Top of Page

kww
Advanced Member

Netherlands
7091 Posts

Posted - 27 Sep 2010 :  15:45:32  Show Profile  Reply with Quote
we lachen hier niemand uit hoor
die powerpack is wel interessant eventueel maar ook daarvoor kun je beter dikkere kabels leggen.
bovendien is die in verhouding wel duur.
een simpele 4 kanaler kun je al voor 50 a 100 euro gebruikt tegenkomen.
Go to Top of Page

sjors boomschors
Advanced Member

Italy
7981 Posts

Posted - 27 Sep 2010 :  16:25:43  Show Profile  Reply with Quote
rijswijk, zit genoeg in de buurt,
carshop fortuin den haag
asd den haag
carsound katwijk (aanrader)
brian custom caraudio zoetermeer

en zoals kww al aangaf, we lachen niemand uit, tenzij je eerst gaat kopen, vervolgens met troep thuis komt en dan pas hier vraagt is dit wat

FOR SALE:
AMA 50 MKII

gezocht:
Go to Top of Page

willlem
Starting Member

13 Posts

Posted - 27 Sep 2010 :  16:27:14  Show Profile  Reply with Quote
Bij amazon.com kost die powerpack $100, Ik heb daar een vriend wonen die zaterdag naar Ned komt....Misschien laat ik hem er 1 meenemen.

Ik begreep juist dat er geen kabels aan te pas kwamen omdat het zo op de Alpine-radio past.

Edited by - willlem on 27 Sep 2010 16:30:17
Go to Top of Page

sjors boomschors
Advanced Member

Italy
7981 Posts

Posted - 27 Sep 2010 :  16:31:12  Show Profile  Reply with Quote
voor die 100 dollar kan je het risico wel nemen, hou er wel rekening mee dat je geen nl garantie hebt.

FOR SALE:
AMA 50 MKII

gezocht:
Go to Top of Page

kww
Advanced Member

Netherlands
7091 Posts

Posted - 27 Sep 2010 :  18:35:03  Show Profile  Reply with Quote
standaard kabels zijn te dun.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Het Forum van ShowYourSound.nl © 2018 ShowYourSound.nl, GK ICT Diensten en Boyd's Car Audio & Electronics Go To Top Of Page
This page was generated in 0.12 seconds. Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.05

Advertentie

Beste Car Audio Shop

Advertentie:
Grootste Car Audio shop van de Benelux

Stop Spam Harvesters, Join Project Honey Pot