Het Forum van ShowYourSound.nl
Home | Frontpage | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ | RSS | SyS Wiki
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 NL - Algemeen
 Meldpunt Ontvreemde Goederen/ Oplichting
 Opgelicht...?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  
Translate:

Turkcento
Starting Member

Netherlands
29 Posts

Posted - 25 May 2010 :  13:36:30  Show Profile  Reply with Quote
Hey SyS-leden,

Ik heb 6 maanden geleden een versterker besteld bij MB-Car Audio , het is een webshop.
Het ging om een Mac Audio Fearless 1000 die uit de demo kwam, voor 150 euro (hij was zogenaamd opgestuurd en getest) dat heeft hem blijkbaar 75 euro gekost.

Maar goed , versterker binnen gekomen DOA (Dead On Arrival) , had hem aangesloten + op + en - op - (35mm˛)is genoeg.
Maar hij deed het dus niet , ik heb hem gebeld en hij zou mij een RMA-nummer sturen en die moest ik op de doos doen en terug sturen, dat heb ik dus gedaan 7 euro lichter daaraan... en nu is het inmiddels al 6 maanden geleden en nog heb ik mijn geld of versterker niet.
Er is al tig keer (stuk of 15x) achteraan gebeld en iedere keer kreeg ik de smoes , ja we zijn er mee bezig we bellen ze ook op en dergelijke Mac Audio zit in duitsland , in duitsland is het altijd druk enzo dit en dat we vechten het met ze aan enzo...
Ik heb hem pas geleden nog is gebeld en hij is er nog steeds mee bezig.. en ze (mac audio) geven mij de schuld ervan dat ik hem kapot heb gemaakt, het is allemaal nagekeken en er komt gewoon een nette 12.4 volt stroom op de versterker maar de versterker deed intern gewoon niks...

Ik ben het zo onderhand wel zat en heb nog steeds mijn 150 euro niet, nou kreeg ik te horen dat ik beter naar de politie kon gaan en dit daar allemaal vermelden voor oplichting/fraude ..

Alleen weet ik niet of ik er wel wat mee opschiet.

Ik heb bewijs dat ik dat product besteld en betaald heb en ik heb daarnaast ook nog een RMA-nummer en een bevestiging van TNT dat mijn pakket met de versterker is opgestuurd.

Graag hoor ik van jullie!

Alvast bedankt

bassnijntje
Average Member

592 Posts

Posted - 25 May 2010 :  14:19:41  Show Profile  Reply with Quote
Volgens mij moet de verkoper zulke gevallen binnen een redelijk termijn afhandelen. Doet hij dit niet zoals in dit geval kan je de aankoop ontbinden.

Artikel 15: Overmacht

1. Indien MB Car Audio door overmacht niet aan haar verplichtingen jegens koper kan voldoen, wordt de nakoming van die verplichtingen opgeschort voor de duur van de overmachts toestand.
2. Indien de overmacht 1 maand duurt, hebben beide partijen het recht de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden, voor zover de overmachts situatie dit rechtvaardigt.
3. In geval van overmacht heeft koper geen recht op enige (schade) vergoeding, ook niet als MB Car Audio als gevolg van de overmacht enig voordeel mocht hebben.
4. MB Car Audio zal koper zo spoedig mogelijk van een (dreigende) overmacht op de hoogte stellen.

Ik ga hiermee vanuit dat jouw geval onder dit stukje valt.

Go to Top of Page

Scribble
Junior Member

Netherlands
120 Posts

Posted - 25 May 2010 :  17:00:12  Show Profile  Reply with Quote
oh, das fijn...
maar niet wettelijk gelijkgevend!

wettelijk bepaald 60 dagen termijn, dan na wat voor reactie dan ook nog 60 dagen termijn.
hierna kan je gewoon je geld terugvragen (mits de spullen niet terug zijn natuurlijk).
in veel situaties is dit zo (uitzonderingen uitgesloten natuurlijk).

scribble...

*edit*
wat ik bedoel is dus dat je (in een rechtszaak) je gelijk krijgt, en waarschijnlijk je aankoopbedrag terug (kan) krijg(t)/(en)

echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen!

Edited by - Scribble on 25 May 2010 17:01:35
Go to Top of Page

Menno82
Average Member

Netherlands
589 Posts

Posted - 25 May 2010 :  19:28:40  Show Profile  Reply with Quote
Zoiezo zou in een dergelijk geval een zaak bij een betrekkelijk klein bedrag moeten zeggen; "Joh, vervelend. Hier heb jij je geld vast terug en dan regelen wij het verder wel met de leverancier"

Afgezien van het feit wie er juridisch gezien in het gelijk staat of niet.

HU: Pioneer AVH-P7550DVD
Front: GZ Plutonium compo GZPC 165SX
Midbass-amp: GZ Uranium 4125SQ
Tweets: GZ Plutonium HT28SE
Tweet-amp: GZ Uranium 4125 SQ
Sub: GZ Plutonium GZPW15" + 15" passief membraam
Sub-amp: GZ Plutonium 1.4000D
Accu: GZBP 12.2500
Wiring: Monstercable
Soundbar: Pioneer AVD-W6210 + GZ Plutonium 80SQ
Soundbar-amp: GZ Uranium 4125SQ

Klik hier voor mijn peugeot 206 showcase
http://www.showyoursound.nl/Public/Showcase/Showcase.asp?id=4449

Binnenkort showcase van de 307
Go to Top of Page

Scribble
Junior Member

Netherlands
120 Posts

Posted - 25 May 2010 :  22:22:25  Show Profile  Reply with Quote
daar heb je naar mijn mening inderdaad een sterk punt, mocht je als klein bedrijf toch wat klandizie willen behouden :)

echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen!
Go to Top of Page

Menno82
Average Member

Netherlands
589 Posts

Posted - 26 May 2010 :  08:23:18  Show Profile  Reply with Quote
Precies, een goede naam duurt lang voordat hij is opgebouwd een slechte naam is zo verdiend. Misschien is het wel een idee voor je om eens het fatsoenlijke aan te wakkeren bij deze zaak.

Go to Top of Page

Turkcento
Starting Member

Netherlands
29 Posts

Posted - 26 May 2010 :  14:26:08  Show Profile  Reply with Quote
Dus even bellen , en zeggen dat ik mijn geld terug wil en anders ga ik naar de politie toe.

Er is destijds ook gezegd koop wat anders voor dat bedrag , maar ik heb eigenlijk alles al gekocht via marktplaats en dergelijke dus mijn installatie is compleet en het lijkt mij geen goed idee dat ik een condensator of nieuwe radio ga kopen t.w.v. 150 euro , en versterkers heb ik niet meer nodig .. dat zit wel puik zo..

aanklagen dan maar ?

Edited by - Turkcento on 26 May 2010 14:38:01
Go to Top of Page

Menno82
Average Member

Netherlands
589 Posts

Posted - 26 May 2010 :  17:22:46  Show Profile  Reply with Quote
Goed om te horen dat de winkel je dus in principe al je geld terug heeft geboden in de vorm van andere produkten. Ik zou ze nog eens simpelweg de situatie voorleggen en voorstellen dat zij het geld vast teruggeven en hun het verder met de importeur/fabrikant afhandelen.
Aanklagen lijkt me nu niet nodig en klinkt ook wel heel zwaar. Winkel kan hier in principe ook niet veel aan doen, afgezien van het feit dat ze jouw in mijn ogen een dergelijk voorstel als bovenstaande hadden kunnen aanbieden.

Go to Top of Page

Turkcento
Starting Member

Netherlands
29 Posts

Posted - 28 May 2010 :  10:55:20  Show Profile  Reply with Quote
Ja het klopt wel dat er is aangeboden om mijn geld terug te krijgen in de vorm van andere producten, maar ik persoonlijk zit nu erg krap bij kas , en het lijkt me zonde om een radio t.w.v. 150 euro te kopen die beetje goed is voor mijn instal. dan dat ik via marktplaats een high-end radio kan kopen voor dezelfde prijs , oké misschien zit er dan gebruikers-sporen op , maar als je geluk treft kom je wel wat leuks tegen.
Daarnaast wil ik nog geen accu, ik zie via het forum dat jullie allemaal hele mooie auto's met hele mooie installaties hebben maar dat is dus iets wat ik nooit zal bereiken, dus extra accu's en lay-out kofferbak panelen enz. laat ik nu even achterwege.

Ik kan het er maar niet opbrengen bij die gozert van mbcaraudio want hij blijft maar smoezen en dergelijke , en alles wat ik tegen hem zeg , heeft hij wel een woordje voor klaar staan. (misschien al meerdere keren zulke dingen meegemaakt)

Maar goed iemand enig idee hoe ik dit op een nette maar toch directerwijze manier kan overbrengen aan mbcaraudio zonder enige gedonder te krijgen ?
Go to Top of Page

MB Car Audio.nl
Starting Member

1 Posts

Posted - 16 Jun 2010 :  22:05:03  Show Profile  Visit MB Car Audio.nl's Homepage  Reply with Quote
Beste Heren,

Jammer dat er klanten zijn die niet rechtstreeks naar ons toe komen maar verhalen geheel uit het verband gaan trekken op een forum.

Klant heeft bij ons een Mac Audio Fearless gekocht die als Demo is verkocht. Uiteraard met 6 maanden garantie. Wij hebben voordat het product verkocht is de versterker laten testen en deze is akkoord bevonden. Aan controles zijn idd kosten verbonden en deze waren € 80 euro ex BTW.

We hebben de versterker naar de klant verzonden met bewijs van de controle en dat deze werkend is afgeleverd bij de klant. Klant heeft het product aangesloten en dit is niet goed gegaan. Versterker is binnenin geheel verbrand doordat er bedrading verkeerd aangesloten is.

Speaker en subwoofer bekabeling is omgedraaid of voedingen zijn verkeerd aangesloten waardoor er kortsluiting is ontstaan. Klant heeft ons gebeld en heeft te kennen gegeven dat er een probleem was.

Via de normale RMA procedure heeft de klant het product na enkele weken pas zelf naar ons opgestuurd. Wij vervolgens naar Mac Audio in Duitsland die het zouden gaan onderzoeken.

Dit kan normaal 4 - 8 weken in beslag nemen en het is 2 weken meer geweest voordat we een antwoord hadden dat het product niet onder de garantie viel omdat het door verkeerd aansluiten defect is geraakt.

Wij kunnen dan niets meer doen dan de versterker zelf nogmaals testen en idd het was geheel defect. Wij hebben de klant via de normale procedure hiervan op de hoogte gebracht.

Omdat wij het erg vervelend vinden voor onze klant en het graag wilde oplossen hebben wij allerlei manieren bedacht om iets voor de klant te doen. Klant wilde allerlei andere dingen geleverd krijgen, wat voor ons prima was maar pas als we de uitslag van Mac Audio binnen hadden.

De klant ziet dit misschien als smoezen verzinnen maar ook wij zijn afhankelijk van derden en kunnen helaas niet toveren.

Klant heeft idd meerdere keren gebeld en wij hebben de klant ook normaal en netjes te woord gestaan. Als de klant vervolgens ons gaat bellen en iedereen aan de telefoon verrot gaat schelden met de woorden kan*er hier en ka*ker daar, stellen wij dit niet erg op prijs.
Ons gaat betichten van oplichting etc, terwijl daar totaal geen sprake van is vragen wij ons af wat dat voor nodig is?

We hebben uiteindelijk de klant rustig gekregen en te kennen gegeven dat de klant ook altijd in onze werkplaats of showroom mag langskomen maar had hier geen tijd voor.

Wij wensen iedereen tevreden te houden maar er zijn grenzen wat fatsoen betreft.

Nu we weer iets geheel anders lezen dan dat de klant tegen ons heeft verteld over ruzie thuis en uit huis gezet etc... en nu blijkt er iets heel anders vinden wij dit natuurlijk niet erg netjes.

We kunnen er een lang verhaal van maken, maar kunnen niet iets gaan vergoeden als de klant de oorzaak van het probleem is, we wilden nog een aanbieding doen om bv 50/50 te tegelen zodat iedereen iets gedaan heeft om het op te lossen. Helaas is de klant zo ver uit zijn schoen geschoten en ons voor alles en nog wat, wat... verboden heeft uitgemaakt dat wij hier van afzien.

Vriendelijke Groeten,
MB Car Audio.nl
Go to Top of Page

T-Bird
Junior Member

112 Posts

Posted - 17 Jun 2010 :  15:16:49  Show Profile  Reply with Quote
Pwned?

Go to Top of Page

sjors boomschors
Advanced Member

Italy
7733 Posts

Posted - 17 Jun 2010 :  16:14:20  Show Profile  Reply with Quote
zo zie je maar weer, ieder verhaal heeft 2 kanten.

FOR SALE:
AMA 50 MKII
Go to Top of Page

Menno82
Average Member

Netherlands
589 Posts

Posted - 17 Jun 2010 :  20:20:32  Show Profile  Reply with Quote
Fijn het verhaal van 2 kanten te horen, dergelijke situaties met klanten lijken me nooit fijn als winkel. Succes met de verdere afhandeling ervan ;)

Go to Top of Page

Frank
Junior Member

199 Posts

Posted - 17 Jun 2010 :  23:20:30  Show Profile  Reply with Quote
Nette uitleg. Het is altijd jammer als winkels een slechte reputatie krijgen door wat slechte 'ervaringen'. Er kunnen 1000 tevreden klanten zijn, maar als die 10 ontevreden klanten hun slechte ervaring posten krijgt een winkel al snel een slechte reputatie. Je leest maar zelden de goede berichten, de negatieve worden altijd als 1e gepost.

Ikzelf vind service altijd 1 van de belangrijkste aspecten van een winkel. 9 van de 10 keer heb je geen problemen, maar die ene keer dat je ze wel hebt wil je netjes geholpen worden.

In ieder geval is het fijn te zien dat dit verhaal dus 2 kanten kent.
Go to Top of Page

PatriXx
Advanced Member

Netherlands
8894 Posts

Posted - 18 Jun 2010 :  21:57:10  Show Profile  Reply with Quote
Topicstarter wou destijds een F2 500 van mij kopen, echter voor een prijs die nergens op sloeg. Nee accepteren was volgens mij geen optie voor hem, uiteindelijk heb ik hem maar genegeerd...
Go to Top of Page

maus_vb
Senior Member

South Sandwich Islands
3259 Posts

Posted - 18 Jun 2010 :  22:23:06  Show Profile  Reply with Quote
verhaal / ruzie heeft indd 2 kanten, zo zie je maar weer.

Petje af dan voor MB car audio,,,, als iemand mij door de telefoon voor alles en nog wat uitmaakte,,,
trapte ik zelf die versterker op een plekje bij hem waar het zonlicht nooit komt.

Go to Top of Page

General
Advanced Member

Netherlands
9629 Posts

Posted - 18 Jun 2010 :  23:06:57  Show Profile  Visit General's Homepage  Reply with Quote
Iedereen zijn stoom kunnen afblazen?
Mooi...
Topic titel veranderen naar "opgelucht" en een slotje er op knallen

-----Klik hier om mijn showcase "the VOLVO edition" te bekijken-----

-----Klik hier om mijn showcase "Project 601, Der Trabi" te bekijken-----

______Some people and performances are beyond words______

Europees Kampioen EMMA SQ experienced 5 kanalen 2007
Nederlands Kampioen EMMA SQ experienced 5 kanalen 2007
BeNeLux vice Kampioen dB-drag street-A 2007
Nederlands vice Kampioen dB-drag ministreet-sedan 2004

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Het Forum van ShowYourSound.nl © 2007 ShowYourSound.nl, GK ICT Diensten en Boyd's Car Audio & Electronics Go To Top Of Page
This page was generated in 0.27 seconds. Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.05
ShowYourSound.nl wordt mede mogelijk gemaakt door: