Het Forum van ShowYourSound.nl
Home | Frontpage | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ | RSS | SyS Wiki
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 NL - SyS Sponsoren
 Sponsor Mededelingen
 Noviteit van Mosconi!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  
Translate:
 

DavePolo
Advanced Member

Netherlands
17035 Posts

Posted - 20 Apr 2010 :  21:33:12  Show Profile  Visit DavePolo's Homepage
Mosconi komt met een noviteit! Voor de huidige AS lijn versterkers heeft Mosconi voertuigspecifieke Optimizing Cards leverbaar.



Elke auto heeft zijn eigen, voertuigspecifieke akoestische eigenschappen. Sommige van deze eigenschappen hebben een positieve uitwerking op de geluidsweergave, andere juist niet.

Met behulp van de unieke Gladen Optimizing Cards in combinatie met een Mosconi AS versterker is het mogelijk deze negatieve gevolgen van de akoestiek van uw auto te compenseren.

De Optimizing Card past in elke Mosconi AS versterker onder de zwarte afdekkap. U hoeft hem er alleen in te steken, de afdekkap past er naderhand probleemloos overheen.

  • U hoeft niets in te stellen
  • Geen technische kennis nodig
  • Geen meetapparatuur nodig
  • Véél goedkoper als een digitale signaalprocessor
Hoe werkt het?

1. Time delay

Als bestuurder zit u nooit in het midden van de auto, het geluid uit de linker speakers bereikt u oren dus eerder als het geluid uit de rechter speakers.
De Optimising Card beschikt over een vaste tijdsvertraging voor het linker kanaal en compenseert daarmee het verschil in looptijd.

2. Balance

Behalve het verschil in looptijd is er ook een verschil in volume, doordat u dichter bij de ene speaker zit als bij de andere. Dit verschil in volume wordt door de Optimizing Card gecorigeerd!

3. Equalising

Elke auto heeft zijn eigen akoestische problemen waardoor kwalitatief goede speakers niet optimaal klinken. De Optimizing Cards hebben een ingebouwde equaliser om deze probleemgebieden aan te pakken. Hiermee haalt u altijd het maximale resultaat uit uw luidsprekers!

Kan dit ook in mijn auto?

De Gladen Optimising Cards zijn op dit moment leverbaar voor de volgende auto's:

VW Golf IV, universeel
VW Golf V, in combinatie met X--ion 200 Golf V
VW Golf VI, universeel
BMW 1-serie, E81/E87, in combinatie met X--ion 200 BMW
BMW 3-serie, E90/E91, in combinatie met X--ion 200 BMW
Porsche Boxster 987/Cayman (2-weg systemen), universeel

Binnenkort ook leverbaar voor:

Audi A3 (8P)
Audi A4 (8E+B6)
Audi TT (8N)
Opel Astra H
Ford Focus II
Porsche Cayenne 955
Mercedes C-Klasse 202
VW Polo 8 (6R)
And more....

Kijk voor meer info op: http://audio-system.hifimotive.nl/


Dynamoruis oplossen BMW Audio upgrade Geluidsisolatie Audio System

Edited by - Ebber on 21 Apr 2010 09:03:51

erickoe
Senior Member

Netherlands
1263 Posts

Posted - 21 Apr 2010 :  13:24:57  Show Profile
Een sterk staaltje engineering, complimenten !

Perhaps the best sign that there's intelligent life in the universe is that they haven't contact us yet.
Go to Top of Page

bassnijntje
Average Member

891 Posts

Posted - 21 Apr 2010 :  14:34:02  Show Profile
als het echt werkt zoals belooft dan is dat ook zeker niet duur!!!
Go to Top of Page

papy329700
Senior Member

Netherlands
2333 Posts

Posted - 21 Apr 2010 :  16:51:50  Show Profile
Helemaal niet duur, perfecte oplossing voor mensen die goed geluid willen en weinig uren in de auto willen door brengen voor de afstellingen.

Kick amp AS F2-500
Mid amp AS F2-130
High amp AS F2-130
Sub amp As F2-500
Sub amp As F2-500

Front kick AS helon 165-4
Front kick AS Rx Pro 165
Front kick AS Rx Pro XL 165
Front Mid AS Hx 100 SQ
Front HIGH As Helon
Sub AS X-ion 15-1000
Sub AS X-ion 15-1000

HU Pioneer DEH-P9400MP

Go to Top of Page

borremansrob
Senior Member

Saint Vincent and Grenadi
4462 Posts

Posted - 21 Apr 2010 :  17:02:42  Show Profile
Mooie uitvinding,maar toch een paar vraagjes:
Hoe weet die kaart welke speakers ik er in heb zitten?Andere speakers,andere afstraling,andere EQ instelling.
Of word bij universeel de originele speakers bedoeld?

Go to Top of Page

Bertje
Advanced Member

Netherlands
14326 Posts

Posted - 21 Apr 2010 :  17:04:50  Show Profile  Visit Bertje's Homepage
Dat had Xetec al 10 jaar geleden als optie, eq-cards. Dus zeker niet nieuw, wel praktisch.
Rob.

Alles over car audio: www.12vhifi.nl
Go to Top of Page

ralphie-tee
Senior Member

Netherlands
2684 Posts

Posted - 21 Apr 2010 :  17:56:53  Show Profile  Visit ralphie-tee's Homepage
En dan?... Gaat je crapperdepep Bose systeem in je Audi dan wel goed klinken?
Het is een leuk "bedenksel", maar zie het nut er alleen TOTAAL niet van.
Dit kan alleen maar werken met componenten op de orginele inbouwlocatie. Wat wil je doen met een apparaat dat gaat versterken, EQ-en, t.a.-en... maar je 15W/ 10cm Bose speakertjes laat zitten...

Klik hier voor m`n A3 showcase (9 channel active)
Klik hier voor mijn andere knutsels en hobby`s.
EN HIER NIET KLIKKEN AUB!!!

Life`s short... PLAY HARD!!!
Go to Top of Page

DavePolo
Advanced Member

Netherlands
17035 Posts

Posted - 21 Apr 2010 :  19:04:53  Show Profile  Visit DavePolo's Homepage
Mijne heren,

Even voor wat uitleg over hoe het systeem werkt en voor welke doelgroep het bedoeld is.

1. Voor alle auto's gaan we ervan uit dat de orginele inbouwplaatsen worden gebruikt. De doelgroep die zijn of haar auto met een decoupeerzaag bewerkt om een set speakers te kunnen monteren laten we in dit geval inderdaad helemaal links liggen. Die mensen werken in de regel met een uitgebreide DSP, juist niet onze doelgroep met dit product.

2. Als er "Universeel" bij staat dan worden alleen de voertuigspecifieke problemen aangepast. Dat wil zeggen de akoestiek (middels EQ), time delay en levels. Time delay en levels zijn onafhankelijk van het soort speakers dat je erin schroeft, en als je een fatsoenlijke speakerset monteert is de EQ ook alleen noodzakelijk om de akoestiek van de auto te compenseren.

3. Bij het gebruik van een Optimizing Card moet je het volume van de tweeter uiteraard wel afstemmen op dat van de woofer, door middel van de instelling van het filter.

Hoe dat werkt in de praktijk? Je hebt alles gemonteerd in je auto, de gain van je versterker afgesteld en het volume van je tweeter aangepast. Dan ga je luisteren. Steek je daarna de optimizing card in je versterker dan verplaatst je podium "center" zich van links naar het midden van je dashboard en het geheel klinkt veel meer in balans. Afhankelijk van het type auto dat je hebt is dit verschil op zijn zachts gezegd behoorlijk. Het rendement dat je voor die 35 euro krijgt is enorm.
Natuurlijk kun je, als je een volledig aktieve DSP gebruikt en hem met verstand inregelt, er uiteindelijk meer uit halen als met alleen de optimizing card, maar daar zit dan ook een prijskaartje aan. Bovendien heeft lang niet elke consument/inbouwspecialist daar de meetapparatuur voor staan. De meerwaarde zit hem er juist in dat je voor een bescheiden 35 euro een afstelling krijgt die stukken beter is als zonder de Optimising module, zonder dat je er veel werk voor hoeft te doen.

We leveren in toenemende mate voertuigspecifieke luidsprekersystemen (Golf 4/5/6, BMW 1/3/5, Touran, T5, Bora, Passat, BMW E46 etc.) en dit is daar een vervolg op. Als je er de meerwaarde voor jezelf niet in ziet dan is het product aan jou simpelweg niet besteed, onze dealers zien de meerwaarde er wel degelijk van in. Als zij een DSP moeten verkopen (min. € 500,-), monteren en afregelen (4 uur werk, ca. € 250) dan wordt zo'n installatie al snel te duur. Met een Optimising Card ben je sneller klaar en verzekerd van een positief resultaat.


Dynamoruis oplossen BMW Audio upgrade Geluidsisolatie Audio System
Go to Top of Page

DavePolo
Advanced Member

Netherlands
17035 Posts

Posted - 21 Apr 2010 :  19:10:32  Show Profile  Visit DavePolo's Homepage
quote:
Originally posted by Bertje

Dat had Xetec al 10 jaar geleden als optie, eq-cards. Dus zeker niet nieuw, wel praktisch.
Rob.



Voertuigspecifiek en met time delay?

quote:
Originally posted by ralphie-tee

En dan?... Gaat je crapperdepep Bose systeem in je Audi dan wel goed klinken?



Lijkt me niet dat iemand een Mosconi versterker gaat plaatsen en dan de orginele speakers laat zitten. Maargoed, om op je vraag antwoord te geven: Nee dat is niet de strekking van het verhaal. Natuurlijk vervang je ook de speakers alleen daarmee is de kous niet af, zie het verhaal hierboven.

quote:
Elke auto heeft zijn eigen akoestische problemen waardoor kwalitatief goede speakers niet optimaal klinken.


Dynamoruis oplossen BMW Audio upgrade Geluidsisolatie Audio System
Go to Top of Page

borremansrob
Senior Member

Saint Vincent and Grenadi
4462 Posts

Posted - 21 Apr 2010 :  19:21:59  Show Profile
quote:
Originally posted by DavePolo

Mijne heren,

Even voor wat uitleg over hoe het systeem werkt en voor welke doelgroep het bedoeld is.

1. Voor alle auto's gaan we ervan uit dat de orginele inbouwplaatsen worden gebruikt. De doelgroep die zijn of haar auto met een decoupeerzaag bewerkt om een set speakers te kunnen monteren laten we in dit geval inderdaad helemaal links liggen. Die mensen werken in de regel met een uitgebreide DSP, juist niet onze doelgroep met dit product.

2. Als er "Universeel" bij staat dan worden alleen de voertuigspecifieke problemen aangepast. Dat wil zeggen de akoestiek (middels EQ), time delay en levels. Time delay en levels zijn onafhankelijk van het soort speakers dat je erin schroeft, en als je een fatsoenlijke speakerset monteert is de EQ ook alleen noodzakelijk om de akoestiek van de auto te compenseren.

3. Bij het gebruik van een Optimizing Card moet je het volume van de tweeter uiteraard wel afstemmen op dat van de woofer, door middel van de instelling van het filter.

Hoe dat werkt in de praktijk? Je hebt alles gemonteerd in je auto, de gain van je versterker afgesteld en het volume van je tweeter aangepast. Dan ga je luisteren. Steek je daarna de optimizing card in je versterker dan verplaatst je podium "center" zich van links naar het midden van je dashboard en het geheel klinkt veel meer in balans. Afhankelijk van het type auto dat je hebt is dit verschil op zijn zachts gezegd behoorlijk. Het rendement dat je voor die 35 euro krijgt is enorm.
Natuurlijk kun je, als je een volledig aktieve DSP gebruikt en hem met verstand inregelt, er uiteindelijk meer uit halen als met alleen de optimizing card, maar daar zit dan ook een prijskaartje aan. Bovendien heeft lang niet elke consument/inbouwspecialist daar de meetapparatuur voor staan. De meerwaarde zit hem er juist in dat je voor een bescheiden 35 euro een afstelling krijgt die stukken beter is als zonder de Optimising module, zonder dat je er veel werk voor hoeft te doen.

We leveren in toenemende mate voertuigspecifieke luidsprekersystemen (Golf 4/5/6, BMW 1/3/5, Touran, T5, Bora, Passat, BMW E46 etc.) en dit is daar een vervolg op. Als je er de meerwaarde voor jezelf niet in ziet dan is het product aan jou simpelweg niet besteed, onze dealers zien de meerwaarde er wel degelijk van in. Als zij een DSP moeten verkopen (min. € 500,-), monteren en afregelen (4 uur werk, ca. € 250) dan wordt zo'n installatie al snel te duur. Met een Optimising Card ben je sneller klaar en verzekerd van een positief resultaat.




Mooie uitleg Dave,en een mooie uitvinding.
35 Euro voor een duidelijk hoorbare verbetering is natuurlijk peanuts.
Een gemiddelde consument zal hier dan ook zeker wat aan hebben.
Laatst bij JM het verschil gehoord met de Front stage adjuster,en dat was zeer positief te noemen.
Voor dat geld niet tobben dus.
Go to Top of Page

SmauG
Senior Member

Netherlands
1787 Posts

Posted - 21 Apr 2010 :  19:56:04  Show Profile
35euro plus een mosconi versterker welke ook wat centjes kost.
Maar ik kan me voorstellen dat je deze kaart niet laat liggen als je een mooie Xion upgrade met mosconi amp laat installeren in je golf/audi/porsche.

Wel valt me op dat het voornamelijk de duitsers zijn die over deze kaart kunnen beschikken.

'04 MG ZS 120+ Le-Mans
Pioneer - I-sotec - Eton
Go to Top of Page

Riesh68
Advanced Member

Netherlands
14294 Posts

Posted - 21 Apr 2010 :  20:29:26  Show Profile
Duits product -> Duitse auto's
Go to Top of Page

Bertje
Advanced Member

Netherlands
14326 Posts

Posted - 21 Apr 2010 :  21:50:00  Show Profile  Visit Bertje's Homepage
quote:
Originally posted by DavePolo


Voertuigspecifiek en met time delay?


Die was zonder TA, maar was voor de Gravity serie wel een car specifieke EQ voor een aantal Zweedse en Duitse merken. En je kan je afvragen of de gemiddelde consument wel op TA zit te wachten?
Nogmaals, leuke aanvulling maar niets "nieuws".
Rob.


Alles over car audio: www.12vhifi.nl
Go to Top of Page

DavePolo
Advanced Member

Netherlands
17035 Posts

Posted - 21 Apr 2010 :  23:34:19  Show Profile  Visit DavePolo's Homepage
Als je een consument "Time Alignment" probeert te verkopen moet je inderdaad ***len als brugman, maar het verschil hoort zelfs de grootste leek. Demonstratie is in dit geval het toverwoord denk ik. Als je het mij vraagt is er geen enkel ander merk die iets vergelijkbaars levert voor hetzelfde geld.

Maargoed, ik ben hier niet om een welles-nietes discussie te voeren, als je het niks vind dan koop je het niet hé


Dynamoruis oplossen BMW Audio upgrade Geluidsisolatie Audio System
Go to Top of Page

DavePolo
Advanced Member

Netherlands
17035 Posts

Posted - 21 Apr 2010 :  23:39:09  Show Profile  Visit DavePolo's Homepage
quote:
Originally posted by SmauG

35euro plus een mosconi versterker welke ook wat centjes kost.
Maar ik kan me voorstellen dat je deze kaart niet laat liggen als je een mooie Xion upgrade met mosconi amp laat installeren in je golf/audi/porsche.

Wel valt me op dat het voornamelijk de duitsers zijn die over deze kaart kunnen beschikken.



Mosconi versterkers zijn er al vanaf 250 euro (AS 65.2).
De reden dat er veel Duitse auto's worden ondersteund is simpelweg omdat de ervaring leert dat deze mensen sneller hun stereo aanpakken. Bijvoorbeeld van Poket verkopen we de meeste panelen voor BMW, VW, Audi, Porsche en een enkele Opel.


Dynamoruis oplossen BMW Audio upgrade Geluidsisolatie Audio System
Go to Top of Page

DavePolo
Advanced Member

Netherlands
17035 Posts

Posted - 21 Apr 2010 :  23:41:53  Show Profile  Visit DavePolo's Homepage
quote:
Originally posted by borremansrob


Mooie uitleg Dave,en een mooie uitvinding.
35 Euro voor een duidelijk hoorbare verbetering is natuurlijk peanuts.
Een gemiddelde consument zal hier dan ook zeker wat aan hebben.
Laatst bij JM het verschil gehoord met de Front stage adjuster,en dat was zeer positief te noemen.
Voor dat geld niet tobben dus.



Thnx. Overigens is de techniek van de FSA ook in de optimising cards ingebouwd, alleen dan niet regelbaar.


Dynamoruis oplossen BMW Audio upgrade Geluidsisolatie Audio System
Go to Top of Page

SmauG
Senior Member

Netherlands
1787 Posts

Posted - 22 Apr 2010 :  08:01:11  Show Profile
quote:
Originally posted by DavePolo

quote:
Originally posted by SmauG

35euro plus een mosconi versterker welke ook wat centjes kost.
Maar ik kan me voorstellen dat je deze kaart niet laat liggen als je een mooie Xion upgrade met mosconi amp laat installeren in je golf/audi/porsche.

Wel valt me op dat het voornamelijk de duitsers zijn die over deze kaart kunnen beschikken.



Mosconi versterkers zijn er al vanaf 250 euro (AS 65.2).
De reden dat er veel Duitse auto's worden ondersteund is simpelweg omdat de ervaring leert dat deze mensen sneller hun stereo aanpakken. Bijvoorbeeld van Poket verkopen we de meeste panelen voor BMW, VW, Audi, Porsche en een enkele Opel.



Mag ik dan bij deze aannemen dat het ta-systeem zich beperkt tot links-rechts, of is het uitbreidbaar naar 6kanalen?
De golf heeft naar mijn weten een 3weg front.
En wat gebeurt er bij het evt gebruik van n sub?

Mn zwager heeft n golf5 en dit is misschien wel wat voor hem

'04 MG ZS 120+ Le-Mans
Pioneer - I-sotec - Eton
Go to Top of Page

DavePolo
Advanced Member

Netherlands
17035 Posts

Posted - 22 Apr 2010 :  10:59:06  Show Profile  Visit DavePolo's Homepage
De Optimizing Card voor de Golf V is gemaakt voor die auto in combinatie met de X--ION 200 Golf V speakerset. Dit is een speakerset die passief gefilterd wordt en je dus met slechts 2 kanalen aanstuurt, uitbreiden naar 6 kanalen is dus niet nodig. Het kan wel, dan moet je gewoon 3 modules kopen en aktief filteren. Dan ben je al 105 euro aan modules kwijt en moet je nog een soort DSP hebben om aktief te kunnen filteren, wordt dus wel minder interessant dan.

Voor de Golf 5 set zou ik een Mosconi AS 100.2 pakken met de optimizing card, een X--ION 200 Golf V set en een fatsoenlijk pakket demping (deurpanelen van een Golf 5 zijn niet al te best).


Dynamoruis oplossen BMW Audio upgrade Geluidsisolatie Audio System
Go to Top of Page

ralphie-tee
Senior Member

Netherlands
2684 Posts

Posted - 26 Apr 2010 :  17:49:46  Show Profile  Visit ralphie-tee's Homepage
Inderdaad goede uitleg Dave!
Toch snap ik ergens nog steeds niet dat een bedrijf geld steekt in deze ontwikkeling. Het is toch best een hele klus om dit te ontwikkelen, voertuigen meten, verschillende kaarten op de markt brengen... Ik bedoel; ondanks dat ze maar 35,= Euro kosten, zullen ze toch niet als warme broodjes over de toonbank vliegen, lijkt me (omdat je EN 1 van die bepaalde voertuigen moet hebben EN toevallig ook nog die amp wil hebben).

Denk dat de doelgroep wel een beetje bij lease-auto-rijders zal liggen.

Klik hier voor m`n A3 showcase (9 channel active)
Klik hier voor mijn andere knutsels en hobby`s.
EN HIER NIET KLIKKEN AUB!!!

Life`s short... PLAY HARD!!!
Go to Top of Page

DavePolo
Advanced Member

Netherlands
17035 Posts

Posted - 26 Apr 2010 :  19:40:04  Show Profile  Visit DavePolo's Homepage
Mjah we verkopen ook speakers die specifiek gemaakt zijn voor de Golf 4, Golf 5, Golf 6, BMW 1 serie, BMW 3 serie (E46 én E90/91) en de 5-serie, reken maar dat daar wat meer werk in zit. En dertien-in-een-dozijn oplossingen zijn er genoeg, maatwerk niet. Verder zijn de kaarten qua printopbouw universeel, alleen de waarden van de componenten verschillen. Als je eenmaal een matrix hebt om meetwaarden om te zetten in de juiste componenten dan is de rest redelijk goed te doen. En met de juiste meet apparatuur is ook het bepalen van de meetwaarden vrij vlot gedaan. Je regelt een goede RTA meter met impulsresponse meting en een DSP dan ben je per auto denk ik maximaal 4 uur kwijt. Grootste probleem is dat in elke auto eerst een installatie ingebouwd moet worden

Leaserijders zijn inderdaad een groeiende groep klanten, maar cijfer ook zeker die mensen niet weg die de auto tweedehands kopen en hem aanpassen aan hun eigen wensen.


Dynamoruis oplossen BMW Audio upgrade Geluidsisolatie Audio System
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Het Forum van ShowYourSound.nl © 2018 ShowYourSound.nl, GK ICT Diensten en Boyd's Car Audio & Electronics Go To Top Of Page
This page was generated in 0.27 seconds. Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.05


Advertentie
 
 
 
Beste Car Audio Shop
 
 
 

Advertentie:
Car Audio Shop


Stop Spam Harvesters, Join Project Honey Pot