Het Forum van ShowYourSound.nl
Home | Frontpage | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ | RSS | SyS Wiki
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 NL - Produkten / Componenten
 Bekabeling, Accu's en Condensator's
 hoe kan het anders.... powercap
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  
Translate:

bartjuh25
Starting Member

Netherlands
5 Posts

Posted - 01 Jun 2009 :  14:08:06  Show Profile  Reply with Quote
ik heb een 2de hands powercap van iemand gekocht
power akoustic van 20 farad.
probleem is heb er geen weerstandje bijgekregen en die heb je nodig om m op te laden had ik gelezen op diverse forums.
wat nu te doen??
wie kan me helpen??

Edited by - Ebber on 01 Jun 2009 19:57:19

Hardcore RS
Senior Member

2754 Posts

Posted - 01 Jun 2009 :  14:20:05  Show Profile  Reply with Quote
gewoon een 12v lampje pakken.

ik snap trouwens niet dat ze het opladen noemen... eigelijk is het gewoon ontladen zodat je geen verschil krijgt tussen je accu en je cap en zo geen kortsluiting kan maken... of zie ik het verkeerd?

HU: Alpine 9887r
Compo voor: 8x Massive Audio 16cm
Speaker Amp: 2x Massive Audio D800.4
Sub Amps: 6x Massive Audio D8000 16KW
Subwoofers: 12x 12 inch Ascendant Audio Chaos 2012

Propper Droppers Champion 2012 and 2013
Loudest score of the Year 158,44db average

20hz 157,1DB
25hz 157,8DB
33hz 158,5DB
40hz 159,4DB
Go to Top of Page

General
Advanced Member

Netherlands
10954 Posts

Posted - 01 Jun 2009 :  14:20:43  Show Profile  Visit General's Homepage  Reply with Quote
Gewoon een lampje (12v 10w) tussen pluskabel en de plus aansluiting van de condensator houden.
Als het lampje uit is, is de condensator geladen en kan je de pluskabel rechtstreeks op de plus aansluiting van de condensator aansluiten.

-----Klik hier om mijn showcase "the VOLVO edition" te bekijken-----
-----Klik hier om mijn showcase "Project 601, Der Trabi" te bekijken-----

______Some people and performances are beyond words______
Go to Top of Page

erwin team 2-low
Leipe Member Ouwe

Cambodia
19762 Posts

Posted - 01 Jun 2009 :  16:19:06  Show Profile  Visit erwin team 2-low's Homepage  Reply with Quote
gewoon de + er tegen houden en vonkje en hij is vol
moeilijk gedoe allemaal

Remember some people are alive simply because it is illegal to shoot them.

Truckpulling and nikon is the name of the game.
car-audio never say never

Car Citroen C2 1.4 VTR....
Hu Alpine Cda 9887R
Kicker 100SI nieuw
Kicker X100 mijn oude amp weer terug geupgrade 1800 Rms 0,5 ohm bridged.
de rest komt nog wel eens !
en een Nikon d300s met 18-300 lens en een truckpuller waar veel tijd inzit. keuzes..

the good old days.
loud polo
http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=1914
freaking low and loud jetta http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=2441
the sq audi http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=3522

https://www.facebook.com/ErwinVisserTruckAndTruckpullingPictures/

www.emperor-audio.nl
Go to Top of Page

rfkangoo
Advanced Member

Netherlands
7070 Posts

Posted - 01 Jun 2009 :  17:30:07  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Hardcore RS

ik snap trouwens niet dat ze het opladen noemen... eigelijk is het gewoon ontladen zodat je geen verschil krijgt tussen je accu en je cap en zo geen kortsluiting kan maken... of zie ik het verkeerd?

dat zie jij idd. verkeerd
je kan een condensator zien als een soort kleine snelle accu die je heel snel kunt opladen en ontladen
als de condensator leeg is meet je 0 volt (of iig. heel weinig)
als ie vol is meet je de zelfde spanning als waar ie op aangesloten is geweest
als je direct een voedingskabel er op aansluit gaat er zo snel stroom lopen dat er een vonk overspringt (en met een beetje pech ligt de zekering vooraan er ook nog uit)
een lampje (55watt bijv.) begrenst als het ware de stroom die er doorheen gaat en zo laadt de condensator in een paar seconde veilig op

POWER IS NOTHING WITHOUT CONTROL

<<< click here to view stats
Go to Top of Page

Hardcore RS
Senior Member

2754 Posts

Posted - 01 Jun 2009 :  17:35:18  Show Profile  Reply with Quote
okeey duidelijk!

HU: Alpine 9887r
Compo voor: 8x Massive Audio 16cm
Speaker Amp: 2x Massive Audio D800.4
Sub Amps: 6x Massive Audio D8000 16KW
Subwoofers: 12x 12 inch Ascendant Audio Chaos 2012

Propper Droppers Champion 2012 and 2013
Loudest score of the Year 158,44db average

20hz 157,1DB
25hz 157,8DB
33hz 158,5DB
40hz 159,4DB
Go to Top of Page

Wokkel_SPL
Junior Member

Netherlands
326 Posts

Posted - 02 Jun 2009 :  14:23:09  Show Profile  Send Wokkel_SPL an ICQ Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by rfkangoo

quote:

je kan een condensator zien als een soort kleine snelle accu die je heel snel kunt opladen en ontladen
als je direct een voedingskabel er op aansluit gaat er zo snel stroom lopen dat er een vonk overspringt (en met een beetje pech ligt de zekering vooraan er ook nog uit)
een lampje (55watt bijv.) begrenst als het ware de stroom die er doorheen gaat en zo laadt de condensator in een paar seconde veilig op

een weerstand kan ook gebruikt worden,
maar de reden dat een lampje gebruikt word is dat het opladen dan zichtbaar is
lampje werkt het zelfde als de weerstand, maar door het stroompje wat er gaat lopen, begint de gloeidraad te gloeien...
is de condensator opgeladen, gaat het lampje uit door dat er geen stroompje meer loopt omdat het spanningsverschil verholpen is

Waarom makkelijk doen als moeilijk mooier is!
Go to Top of Page

rfkangoo
Advanced Member

Netherlands
7070 Posts

Posted - 02 Jun 2009 :  17:19:06  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Wokkel_SPL

quote:
Originally posted by rfkangoo

quote:

een weerstand kan ook gebruikt worden,
maar de reden dat een lampje gebruikt word is dat het opladen dan zichtbaar is
lampje werkt het zelfde als de weerstand, maar door het stroompje wat er gaat lopen, begint de gloeidraad te gloeien...
is de condensator opgeladen, gaat het lampje uit door dat er geen stroompje meer loopt omdat het spanningsverschil verholpen is

en wat is een lampje dan
juist
een weerstand

en de reden om een lampje te gebruiken is dat iedereen die wel ergens heeft liggen

POWER IS NOTHING WITHOUT CONTROL

<<< click here to view stats
Go to Top of Page

Ukkie1986
Starting Member

3 Posts

Posted - 28 Nov 2009 :  02:34:17  Show Profile  Reply with Quote
hallo ik heb dus ook een probleempje.

mij vorige condensator was 1.2 hierbij heb ik mijn kicker zx1000.1 aangesloten en daarom de kicker 600watt rms.hierbij was de condensator leeg.zodra er bass kwam of zette de muziek harder was het gedaan. viel de protection aan en alles weg.

nu de US Blaster USB5488 gekocht 6F hier 4dagen leuk mee kunnen muziek luisteren nu hetzelfde probleem als hierboven...

wat zou dit kunnen zijn heb de condensator bij aankoop niet opgeladen dit werkte niet egt.met weerstandje..

zou hij leeg zijn??

mvg
Go to Top of Page

rickske
Average Member

Netherlands
960 Posts

Posted - 28 Nov 2009 :  14:39:11  Show Profile  Visit rickske's Homepage  Reply with Quote
als de condensator tussen de plus en de min is aangesloten kan deze niet leeg gaan
of hij zou kapot moeten zijn of ergens slecht contact met de voeding of remote als die die een heeft

Go to Top of Page

carmeg
Starting Member

40 Posts

Posted - 24 Jan 2011 :  22:17:27  Show Profile  Reply with Quote
ik heb hier ook nog een condensator staan, maar ik heb die eerlijk gezegd nooit ontladen.. gewoon uit de auto gehaald, en zo weggeborgen.. zou het kwaad kunnen moest ik die nu gewoon opnieuw terug proberen gebruiken? gewoon opnieuw opladen met een lampje?
of is dit gevaarlijk? ze hebben mij destijds wijsgemaakt dat zo'n ding kan ontploffen, dus ben er niet te zot van :)
Go to Top of Page

AudioSystemRolla
Junior Member

268 Posts

Posted - 25 Jan 2011 :  17:07:23  Show Profile  Reply with Quote
ontploffen kan eigenlijk alleen maar gebeuren als je hem verkeerdom aansluit als ik het goed heb
het is altijd aan te raden het spanningsverschil op te heffen door bovengenoemde methode
Go to Top of Page

carmeg
Starting Member

40 Posts

Posted - 25 Jan 2011 :  22:46:31  Show Profile  Reply with Quote
maar het kan geen kwaad dat ik die nooit ontladen heb, en hem 2 jaar zo heb laten liggen, en dan nu gewoon terug oplaadt?
vriend van me heeft zo'n printplaatje, met een groen en een rood led lampke dat ik kan gebruiken, maar wil eerst zeker zijn dat het geen kwaad kan dat die 2 jaar niet gebruikt is, zonder ooit te ontladen...
Go to Top of Page

papy329700
Senior Member

Netherlands
2333 Posts

Posted - 25 Jan 2011 :  23:25:42  Show Profile  Reply with Quote
Is geen probleem, kan je gewoon terug plaatsen.

Kick amp AS F2-500
Mid amp AS F2-130
High amp AS F2-130
Sub amp As F2-500
Sub amp As F2-500

Front kick AS helon 165-4
Front kick AS Rx Pro 165
Front kick AS Rx Pro XL 165
Front Mid AS Hx 100 SQ
Front HIGH As Helon
Sub AS X-ion 15-1000
Sub AS X-ion 15-1000

HU Pioneer DEH-P9400MP

Go to Top of Page

carmeg
Starting Member

40 Posts

Posted - 26 Jan 2011 :  21:28:00  Show Profile  Reply with Quote
thanks voor het antwoord! ;)
Go to Top of Page

PureBloodNL
Starting Member

Netherlands
4 Posts

Posted - 02 Aug 2011 :  15:08:01  Show Profile  Reply with Quote
Een Condensator werkt als een reserve voor je accu en je kan het op verschillende manieren gebruiken (Ook om net iets meer vermogen uit je auto te halen! ;))
Een Condensator kun je het beste "opladen" door middel van een weerstand (lampje of klein afgedankt speakertje is het makkelijkste door het visueel of hoorbare effect)
Een condensator als die een tijd niet gebruikt is door bijvoorbeeld opslag of 2ehands gekocht altijd eerst even leeg laten lopen met een lampje.
De mythe over exploderende condensator komt omdat sommige mensen de condensator niet eerst leeg laten lopen en er een spanningsverschil komt en daardoor in een te korte tijd een lekstroom komt waardoor de condensator te snel warm word en kan exploderen.

Hoop dat iedereen hier wat aan had
Gr. Sander
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Het Forum van ShowYourSound.nl © 2018 ShowYourSound.nl, GK ICT Diensten en Boyd's Car Audio & Electronics Go To Top Of Page
This page was generated in 0.2 seconds. Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.05

Advertentie

Beste Car Audio Shop

Advertentie:
Grootste Car Audio shop van de Benelux

Stop Spam Harvesters, Join Project Honey Pot