Het Forum van ShowYourSound.nl
Home | Frontpage | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ | RSS | SyS Wiki
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 NL - Produkten / Componenten
 HeadUnits
 komen er nog interessant hu,s aan?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3
Translate:

kww
Advanced Member

Netherlands
5909 Posts

Posted - 22 Feb 2010 :  10:35:51  Show Profile  Visit kww's Homepage
ik las in de autohifi dat er veel nieuwe modellen op stapel staan.
iemand al meer informatie omtrent de nieuwtjes?
een echte alles in 1 kunner mis ik bijvoorbeeld nog.
dus zowel blauwtand met externe mic als een actieve crossover en time allignement met een usb ingang en eventueel een sd ingang.

voor beginnersvragen: www.12vhifi.nl

ik heb wel wat geleerd... ik handel er op dit moment alleen nog niet naar.

Doe het met beleid, dan werkt het geheid. Doe het als een boer, dan gaat het naar z'n moer!

spam oid gezien meld het bij modjes@showyoursound.nl

Hope Dasher
Junior Member

Netherlands
224 Posts

Posted - 22 Feb 2010 :  19:03:26  Show Profile  Visit Hope Dasher's Homepage
Dat is het zelfde als zoeken naar een mooie vrouw, die niet zeurt, enorm veel geld heeft, een fantastisch mooi lijf en jou ook nog knap vind.

Nee jongen. die zijn er niet.

Go to Top of Page

kww
Advanced Member

Netherlands
5909 Posts

Posted - 22 Feb 2010 :  21:16:42  Show Profile  Visit kww's Homepage
wat niet is kan nog komen
maar goed 2 van de 4 is ook al wat

Doe het met beleid, dan werkt het geheid. Doe het als een boer, dan gaat het naar z'n moer!

Go to Top of Page

ralphie-tee
Senior Member

Netherlands
2300 Posts

Posted - 23 Feb 2010 :  15:49:50  Show Profile  Visit ralphie-tee's Homepage

cd-la en touchscreen eraan en gaan...
Bij de drivers die ik van m`n onboard geluidskaart heb (pc/ mediacenter) kan ik ook alle x-overs en t.a. precies instellen zoals ik ze hebben wil.

EINDELIJK M`N SHOWCASE HELEMAAL UP-TO-DATE!

EN HIER NIET KLIKKEN AUB!!!

Go to Top of Page

Mitchelll
Junior Member

241 Posts

Posted - 24 Feb 2010 :  01:07:35  Show Profile
ow... wlke geluidskaart heb je dan ? en hoe ga je naar je versterker ? optisch ?

laaaaaaat maar , weer te snel gelezen... onboard

Edited by - Mitchelll on 24 Feb 2010 10:55:46
Go to Top of Page

kww
Advanced Member

Netherlands
5909 Posts

Posted - 24 Feb 2010 :  15:29:23  Show Profile  Visit kww's Homepage
@hope, als dit z'n heilige graal is dan moeten de fabrikanten hier toch ook op inspringen?

Go to Top of Page

Bertje
Advanced Member

Netherlands
14135 Posts

Posted - 24 Feb 2010 :  16:36:39  Show Profile
Is het niet omdat 95% van de kopers niet eens weet wat TA is bijvoorbeeld. Daarom zijn er steeds minder HU's en processoren. Pioneer P99rs vind ik heel kompleet eigenlijk.
Rob.

Edited by - Bertje on 24 Feb 2010 16:37:01
Go to Top of Page

rickske
Average Member

Netherlands
960 Posts

Posted - 24 Feb 2010 :  16:49:21  Show Profile  Visit rickske's Homepage
alpine 9835
alpine 9887

?

Go to Top of Page

Kevertje
Senior Member

Nederland
3726 Posts

Posted - 24 Feb 2010 :  17:17:26  Show Profile  Visit Kevertje's Homepage
Zijn dat nieuwe toestellen Rick?
daar werd wel om gevraagd namelijk
(snelle google op mn foon leert me dat de 9887 uit 2006 komt)

Mopper Propper

StreetpounderS

Het kan me niet schelen dat je auto sneller is dan de mijne, ikBaloe gaat toch wel harder.
Go to Top of Page

kww
Advanced Member

Netherlands
5909 Posts

Posted - 24 Feb 2010 :  17:51:46  Show Profile  Visit kww's Homepage
plus die hebben allemaal een losse blauwtand kastje nodig.
inderdaad de p99rs is heel kompleet en in vergelijking met de p9r ook aanzienlijk goedkoper.
stond in de autohifi dat er een hele reeks nieuwe modellen aankwam en misschien was hier meer inside informatie te vinden over die nieuwe modellen.

Go to Top of Page

struikie
New Member

Netherlands
84 Posts

Posted - 24 Feb 2010 :  18:02:13  Show Profile
quote:
Originally posted by kww

plus die hebben allemaal een losse blauwtand kastje nodig.

ik heb de alpine 350 blauwtand gehad... wat een drama...

JW

| 1997 Audi A4 B5 TDI met 218pk en 457Nm |
| compo: Focal K2Power 130KR | sub: Focal Polyglass 21V2 in homemade stealth enclosure |
| front&sub amp: AudioSystem Twister F4-380 | HU: Alpine CDA9886R + Imprint |
Go to Top of Page

ralphie-tee
Senior Member

Netherlands
2300 Posts

Posted - 24 Feb 2010 :  18:15:08  Show Profile  Visit ralphie-tee's Homepage
quote:
Originally posted by Mitchelll

ow... wlke geluidskaart heb je dan ? en hoe ga je naar je versterker ? optisch ?

laaaaaaat maar , weer te snel gelezen... onboard

Bij mijn thuis pc is het idd onboard (en ga ik idd via spdif naar de versterker die de rest doet).
Maar als het onboard al mogelijk is, dan kan het extern alleen nog maar gekker...toch?
In de auto zou ik het volgende keer ZEKER anders aanpakken. Er zijn tegenwoordig zoveel single board computers, dat is echt erg eenvoudig op te zetten.

Zelfs met de standaard AC3, Realtek (mijn audiodriver) en ffdshow kan je al t.a. en X-overs instellen! Bedenk wat je kunt als je een goede pci of usb geluidskaart met dito stukje software eraan knoopt!!

Hier even een voorbeeldje na 2 minuten Google:

"In a nutshell, this processor will do almost anything you could want for a 3-way system (maar hij kan ook met 8 kanalen). After having used or seen almost everything out there, I decided to build my own solution. This has been a dream processor for me for a long time, and I will explain why.

The core of this processor runs on a program called console. Console is a program that works in the background without any user interaction to process any audio passing through the inputs to the outputs of your soundcard. In other words, you set it and forget it. You will use console as a host application for a variety of audio plugins.

From console, you simply "internally wire" your soundcard's inputs and outputs through an almost limitless possibility of audio plugins. Things like crossovers, EQ, limiters, expanders, reverb, room correction, etc. You can get really creative here. I will include your basic set of effects plugins such as limiters, phase control, time alignment, and expanders, but the real magic will be in the linear phase EQ. A linear phase EQ is one that allows you to cut or boost a frequency without "messing up" the phase response at that point. A very useful tool for correcting your system's frequency response without screwing up the staging and imaging.

Here's a screenshot illustrating the connection of a linear phase EQ between the input and output of a 2 channel soundcard. Now if I wanted to, I could chain 5 of these EQ plugins together giving me 25 bands of equalization. The only limit is your cpu's processing power."

aantal fototjes:

"Next, you get to draw your own target response! This is the part where you tell the processor what you want the final frequency response to look like. You can add as many points as you need to shape the response to your liking. Notice you can also create very steep "brickwall" style highpass and lowpass crossovers using this target response designer. This kind of tuning is MUCH easier than the traditional way ... this way you just tell the computer what it should look like, rather than having to measure the response and adjust the bands yourself."

LET OP: dit is dus wat anders dan de instelfunctie van bijv Pioneer!

Hier het draadje (nogmaals, na 2 minuten zoeken): http://www.diymobileaudio.com/forum/classifieds/26023-fs-ultimate-audio-processor.html

Bovenstaand was van de 6-kanaals uitvoering, maar hij bestaat ook nog met 8 kanalen, kan je toch wel iets leuks mee doen denk ik...

Al met al, met alleen die soundcard en de ondersteunende software, heb je al meer audio-opties, dan dat ik uberhaupt zou kunnen verzinnen!
Voor de rest zijn de mogelijkheden met een single boardcomputer ook haast onbeperkt (gamen, tv kijken, mail, internet, navigatie, films kijken, je showcase laten zien in mediacenter etc etc).

Juist als je eisen hoog zijn, zou ik eens de stoute schoenen aantrekken en een keer NIET voor een standaard oplossing kiezen

Edited by - ralphie-tee on 24 Feb 2010 18:21:42
Go to Top of Page

GAMMA_ED
Senior Member

Netherlands
1715 Posts

Posted - 24 Feb 2010 :  18:22:22  Show Profile
Mogelijkheden zien er super uit!
maar ik ben nog niet onder de indruk van de geproduceerde geluidskwaliteit van de meeste geluidskaarten.

Go to Top of Page

General
Advanced Member

Netherlands
10405 Posts

Posted - 24 Feb 2010 :  18:39:44  Show Profile  Visit General's Homepage
Zoiets bestaat natuurlijk al een eeuwigheid....
quote:
Originally posted by GAMMA_ED

maar ik ben nog niet onder de indruk van de geproduceerde geluidskwaliteit van de meeste geluidskaarten.

Dat is inderdaad het probleem

-----Klik hier om mijn showcase "the VOLVO edition" te bekijken-----

-----Klik hier om mijn showcase "Project 601, Der Trabi" te bekijken-----

______Some people and performances are beyond words______

Oprichter Stichting Propper-Droppers 2012
Europees initatiefnemer Propper-Droppers 2011
3e plaats Europees Kampioenschap EMMA SQ MultiMedia advanced 2010
Nederlands Kampioen EMMA SQ MultiMedia advanced 2010
Europees Kampioen EMMA SQ experienced 5 kanalen 2007
Nederlands Kampioen EMMA SQ experienced 5 kanalen 2007
BeNeLux vice Kampioen dB-drag street-A 2007
Nederlands vice Kampioen dB-drag ministreet-sedan 2004

Go to Top of Page

ralphie-tee
Senior Member

Netherlands
2300 Posts

Posted - 24 Feb 2010 :  18:59:30  Show Profile  Visit ralphie-tee's Homepage
Misschien omdat aan de meeste geluidskaarten zo`n Logitech satelliet systeempje gekoppeld zit?

Ik weet niet eens zeker, heeft een geluidskaart wel "geluidskwaliteit"? Je kunt namelijk ook "pass through" instellen, dan wordt het direct naar de uitgang gestuurd.

Voor de rest kan je met filters, mixers, splitters en codecs ZO ONTZETTEND VEEL instellen, dat je er duizelig van wordt. Als dat allemaal niet goed staat, dan zal het wellicht ook niet lekker klinken. Bij mij staat het pass-through-SPDIF, omdat ik er een dikke Dennon versterker achter heb staan waar een dsp in zit. En dat klinkt perfect.

Hoe dat precies zit met zo`n usb soundcard weet ik niet. Ik denk wel dat je het signaal (gedecodeerd, maar onbewerkt) direct door kunt schoppen daar naartoe.
Dat programma draait dan op de achtergrond als dsp... [denkt na]... ja, dan zal er omgezet moeten gaan worden van digitaal naar analoog en heb je dus inderdaad met "geluidskwaliteit" te maken.

De bovenstaande geluidskaarten zijn overigens van Emi, volgens mij zitten zij wel boven in de markt als het gaat om geluids en dj equipment voor aan de pc.

EDIT:je maakt mij in ieder geval niet wijs dat er zoveel tijd en geld wordt gestoken in het ontwikkelen van zo`n uitgebreid dsp programma, als de geluidskwaliteit bij voorbaad al te wensen over laat... Check dat programma eens! Dat doe je toch niet voor een "matige" oplossing (waarbij het bij de hardware al fout zou gaan)? Voor een matig eindresultaat is het zelfs al te veel moeite om het allemaal in te stellen, laat staan om de programmatuur te schrijven...

Edited by - ralphie-tee on 24 Feb 2010 19:07:29
Go to Top of Page

Kevertje
Senior Member

Nederland
3726 Posts

Posted - 24 Feb 2010 :  19:16:43  Show Profile  Visit Kevertje's Homepage
Aan mijn geluidskaart zit een onkyo set gekoppeld via de optische kabel
is voor mij voldoende maarja ik heb niet zulke gevoelige oortjes

Mopper Propper

StreetpounderS

Het kan me niet schelen dat je auto sneller is dan de mijne, ikBaloe gaat toch wel harder.
Go to Top of Page

Bertje
Advanced Member

Netherlands
14135 Posts

Posted - 24 Feb 2010 :  19:16:48  Show Profile
Of dat "perfect klinkt" hangt inderdaad van de DAC's en de rommel die daarachter zit af. In het digitale domein kan er niet zoveel mis behalve jitter, slechte voeding, slechte aarding etc, in het analoge domein is nog weer wat lastiger om het echt goed te doen. Bijvoorbeeld een Behringer toverdoos waarbij er erg bezuinigd is op dit soort zaken. Dan kan je nog zoveel instellen met prachtige software....

Maar ik ben met je eens, het is wel the-way-to-go. Mits top DAC's, voeding en analoge versterking gebruikt worden. Processoren zoals Alpine PXA-H701, Audison Bit-one en Pioneer DEQ9 klinken echt "verschillend" ondanks dat je hetzelfde instelt.
Rob.
Go to Top of Page

GAMMA_ED
Senior Member

Netherlands
1715 Posts

Posted - 24 Feb 2010 :  20:57:26  Show Profile
Ik had eerst een Creative 5.1 gold, peperduur kaartje en
Toen heb ik een M-Audiophile 2496 gekocht tweedehands, nieuwprijs weet ik niet, maar dit was een aanzienlijke verbetering.
beide optisch uit aangesloten.
Hierachter staat een lose voor en eindtrap van NAD.

Maar de cd speler wint het met de grootste gemak, is werkelijk een heel bizar groot verschil tov de geluidskaart.

De normale consument geluidskaarten vind ik het allemaal niet zo. Om nou een professionele kaart te kopen met midi aansluiten en etc zal vast de oplossing zijn, maar trek je portemonnee dan maar maximaal open. Ik denk dat www.feedback.nl de leukste goedkoopste aanbied.

Edited by - GAMMA_ED on 24 Feb 2010 21:05:32
Go to Top of Page

ralphie-tee
Senior Member

Netherlands
2300 Posts

Posted - 24 Feb 2010 :  22:00:07  Show Profile  Visit ralphie-tee's Homepage
quote:
Originally posted by GAMMA_ED

De normale consument geluidskaarten vind ik het allemaal niet zo. Om nou een professionele kaart te kopen met midi aansluiten en etc zal vast de oplossing zijn, maar trek je portemonnee dan maar maximaal open. Ik denk dat www.feedback.nl de leukste goedkoopste aanbied.

Valt mee hoor, voor < $200,= koop je echt een goeie (teminste; expert en gebruikers reviews van 9.0 en hoger).
http://www.testfreaks.com/sound-cards/m-audio-delta-1010lt/

En nogmaals, als een geluidskaart niet "lekker" klinkt, hoeft dat niet per definitie aan de geluidskaart te liggen. Ik ben laatste dagen een beetje aan het stoeien geweest met m`n audio- codecs, mixers en splitters en alleen daarin hoor je echt al superveel verschil (de een of de ander).

Met Midi kan je in de auto nog steeds weinig, want dan zit je nog steeds met een digitaal signaal waar je amps niet mee overweg kunnen...

Op http://www.mp3car.com/vbulletin/ vind je echt erg veel info over dergelijke projecten. En daar zijn ook topics te vinden welke kaarten SQ zijn en welke minder.

Hier nog een leuk projectje met die kaart van bovenstaande link:

Echt geweldig hoe je al die plugins (x-over, 31 band of para EQ, t.a, room correction etc) simpel tussen de input en de output kan zetten, echt super!

Iemand (Bertje?) die hier ervaring mee heeft?:
"linear phase EQ. A linear phase EQ is one that allows you to cut or boost a frequency without "messing up" the phase response at that point. A very useful tool for correcting your system's frequency response without screwing up the staging and imaging."

@KWW: sorry voor de vervuiling van je topic! Lijkt zoiets je niks? (mits geluidskaart met goeie DAC`s)

Go to Top of Page

Bertje
Advanced Member

Netherlands
14135 Posts

Posted - 24 Feb 2010 :  22:18:23  Show Profile
Dat zal dan wel IIR en FIR dsp (http://nl.wikipedia.org/wiki/FIR) zijn, netjes.
Maar het gekke is dat we er kennelijk zo aan gewend zijn (aan dat faseverloop), dat fase constante filtering niet per definitie tot betere klank leidt. Dat is tenminste wat ik de afgelopen 10 jaar nog steeds daarover lees. Vrijwel alle DSP's zijn mede daarom IIR.
Ik zal even een FIR dsp opzoeken...
Rob.

Edited by - Bertje on 24 Feb 2010 22:19:35
Go to Top of Page

kww
Advanced Member

Netherlands
5909 Posts

Posted - 24 Feb 2010 :  22:31:35  Show Profile  Visit kww's Homepage
@ralph, vervuiling valt mee hoor, ga gerust je gang.
dit is een nieuwe tak voor me dus ik lees rustig mee.
lijkt me allemaal niet plug en play.

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Het Forum van ShowYourSound.nl © 2011 ShowYourSound.nl, GK ICT Diensten en Boyd's Car Audio & Electronics Go To Top Of Page
This page was generated in 0.26 seconds. Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.05
ShowYourSound.nl wordt mede mogelijk gemaakt door: