Het Forum van ShowYourSound.nl
Home | Frontpage | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ | RSS | SyS Wiki
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 NL - Produkten / Componenten
 Speakers en Tweeters
 Phonocar of Helix
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2
Translate:

rho
Junior Member

Belgium
492 Posts

Posted - 12 May 2009 :  10:25:21  Show Profile
Post is verwijderd door topic starter.
Zie enkele post verder voor een 2de poging.

Edited by - rho on 12 May 2009 21:40:59

Johny
Advanced Member

Netherlands
8845 Posts

Posted - 12 May 2009 :  10:28:40  Show Profile  Visit Johny's Homepage
Nieuw toetstenbord met een werkende spatiebalk
Go to Top of Page

high roller
Senior Member

Central African Rep
3167 Posts

Posted - 12 May 2009 :  10:54:49  Show Profile
heddegijdagezeetgehadjamindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan

accu's verkocht aan diegene waarvan wij de naam niet noemen

sinfoni 4-kanaals verkocht aan Wilco

woofers verkocht aan diegene waarvan wij de naam niet noemen

alpine setje verkocht aan iemand met een v-klasse maar het is niet kruit

exact tweeters verkocht
Go to Top of Page

rho
Junior Member

Belgium
492 Posts

Posted - 12 May 2009 :  10:57:06  Show Profile
Er gaat iets mis in mijn browser. Mijn spatie werkt prima.
Ik kan trouwens ook niet deftig meer inloggen. Enkel als ik een bericht post lukt het nog.
Go to Top of Page

rho
Junior Member

Belgium
492 Posts

Posted - 12 May 2009 :  11:06:16  Show Profile
2de poging: (ik denk dat het SYS forum wat moeite heeft met FireFox)

Ik ga een nieuwe compo aanschaffen en ben aan het twijfelen. Mijn twijfel vloeit voort uit 2 zaken:
1)Ik ga de compo met de HU aansturen en wil dus zeker zijn dat de compo lekker speelt met een beperkter vermogen.
2)Ik heb de merken nog niet onderling kunnen vergelijken. Heb ze beiden al wel gehoord maar daar zat redelijk veel tijd tussen.

Het doel is puur SQ. Het hoeft dus niet erg luid te gaan maar toch zeker luid genoeg om het motorgeluid te onderdrukken.
De hoofdzaak is dat ze goed klinken met zowat alle genres van muziek(geen techno, house, etc.).
De compo's waar ik naar kijk zijn de Phonocar 2/805 en de Helix P236 Precision.
Welke zouden jullie me aanraden in mijngeval?
Go to Top of Page

maus_vb
Senior Member

South Sandwich Islands
3399 Posts

Posted - 12 May 2009 :  11:17:16  Show Profile
Hey Rho,

Firefox en SYS doen het goed hier.(belgisch toetsebordje he)

Ik zou voor de Phonocar gaan, die helix is denk ik niet iets voor jou.
Maar waarom niet een heel klein versterkertje er tussen???
Iets van 2*50W ofzo.
Een genesis B40 bv. ( al word dat snel te duur denk ik)

Ps. De seas classic's spelen nog steeds heerlijk hier Maar dochterlief heeft er wel een hond fobie aan overgehouden

Go to Top of Page

rho
Junior Member

Belgium
492 Posts

Posted - 12 May 2009 :  12:03:07  Show Profile
Off topic:
Oei, dat vind ik wel vervelend voor je dochter. Het is nochthans een lieve sloeber hoor. Hij wou alleen maar spelen.
Maar dat had die kleine meid niet door natuurlijk. Het lijkt ook zo'n groot en sterk beest voor zo'n meisje he. Hopelijk komt ze er weer overheen.
Ik had beter moeten opletten. Sorry!!!

Ja die Seas speakers zijn me goed gelukt he. Fijn dat je er zoveel plezier van hebt.

On topic: Waarom denk je dat die Helix niks voor mij is?
Ik luister misschien redelijk veel metal, maar mijn smaak kwa sound is helemaal niet wat de meeste metal-producers tegenwoordig op het schijfje zetten.
Véél te schel!
Als je een idee zou moeten krijgen van hoe ik het graag hoor: Eerder warmer en redelijk zacht en helder in het hoog.

Ik heb hier een versterker liggen hoor. (Steg QMOS 75.4) Maar ik wil geen kabels meer trekken en ik wil het koffer helemaal als koffer houden. Niks audio erin.
Ik wil het dus enkel met de versterker in de HU gaan doen. Heel basic en daar met mijn budget het maximum uit halen.
Go to Top of Page

maus_vb
Senior Member

South Sandwich Islands
3399 Posts

Posted - 12 May 2009 :  13:00:37  Show Profile
Die helix is qua klank minder.(is persoonlijke smaak he)

En die Phonocar heeft wel iets power nodig, eigenlijk elke speaker toch.

Heb jij onder je voorstoel geen plekje over?
Zoveel werk is het ook weer niet.
In een ochtendje ben je klaar.

En trouwens jij kan makkelijk zelf een filter in elkaar knutselen, en meten.

Go to Top of Page

rho
Junior Member

Belgium
492 Posts

Posted - 12 May 2009 :  13:29:39  Show Profile
Nee, er komt geen versterker in de auto. Ik ga hoogstens de deurpanelen er een keertje afhalen om de deuren te dempen en de speakers te monteren.

Ik wel echt de aanpassingen en de extra kabels en noem maar op tot een absoluut minimum behouden. Ik wijk daar niet meer vanaf. Het is wel leuk om een lekkere brok ICE in de wagen te hebben maar de nadelen hoef ik er niet meer bij.
Ik heb besloten enkel de HU te upgraden en de speakers te upgraden en that's it.

Filtertje fabriceren en meten kan ik wel ja, maar daar kruipt in een wagen zoveel tijd in en die heb ik niet.

Wat vind je dan minder aan de Helix? Kan je het een beetje beschrijven wat je stoort aan die speakers?
Go to Top of Page

kww
Advanced Member

Netherlands
6922 Posts

Posted - 12 May 2009 :  14:49:08  Show Profile
ik speel ook met de helix en voor het geld is het een supercompo.
het enigste wat ik mis is iets detail maar zelfs de rs serie had dat niet.

Go to Top of Page

maus_vb
Senior Member

South Sandwich Islands
3399 Posts

Posted - 12 May 2009 :  16:24:18  Show Profile
Wat ik miste aan dat setje, gehoord in een auto met een Alpine HU en een Helix 400? versterker en met 10" subje.

Ik miste kick, "saai" middengebied en een tweeter die volgens mij bij 10Khz al enorm afzwakte.

De oude Helix 636 die was stukken beter, dat was ook geen kick wonder maar qua klank velen malen lekkerder.

Je kan kijken naar een hoog rendement setje als je enkel alleen je radio gebruikt.

Go to Top of Page

Runner
Average Member

Netherlands
906 Posts

Posted - 12 May 2009 :  17:03:36  Show Profile
Mijn ervaring is altijd dat je met radiovermogen lang niet alles eruit haalt (bij een compo van 100 watt rms bijv.) met name de 'kick' en het geheel natuurlijk, klinkt veel minder krachtig dan met versterker.
Speakers die minder vermogen nodig hebben gaan meestal nog harder.

Ik raad je daarom ook echt een klein versterkertje aan omdat dat toch echt een stuk lekkerder speelt.

-Headunit: Alpine 9886R
-Processor: Alpine PXA-H100 Alles actief gefilterd
-Tweets: Morel MT22
-Kicks: 16,5 Hi-tech phonocar 2/738
-Amp front: Rainbow iPaul 4.300 (4x90rms)
-Amp back: Dragster DAA 2201 (1x1450@2Ohm)
-Subwoofer: AS x-ion 15"/800
-Gelaccu: Exide Maxxima 900dc

Edited by - Runner on 12 May 2009 17:04:33
Go to Top of Page

rho
Junior Member

Belgium
492 Posts

Posted - 12 May 2009 :  17:11:16  Show Profile
quote:
Originally posted by maus_vb

Wat ik miste aan dat setje, gehoord in een auto met een Alpine HU en een Helix 400? versterker en met 10" subje.

Ik miste kick, "saai" middengebied en een tweeter die volgens mij bij 10Khz al enorm afzwakte.

De oude Helix 636 die was stukken beter, dat was ook geen kick wonder maar qua klank velen malen lekkerder.

Je kan kijken naar een hoog rendement setje als je enkel alleen je radio gebruikt.

Ach zo. En dat gevoel had je niet bij de Phonocar?
Ik neem aan dat je die ook gehoord hebt.
Go to Top of Page

rho
Junior Member

Belgium
492 Posts

Posted - 12 May 2009 :  17:25:30  Show Profile
Zucht...
Laatste maal: Ik plaats geen externe versterker!! GEEN!!!
Ik heb ervaring met versterkers, heb in mijn vorige auto's versterkers genoeg gehad en weet wat de verschillen zijn tussen HU en externe versterker.
Ik weet dus heus wel welke voor en nadelen daar aan vasthangen. Dit is niet mijn eerste setje dat ik in een wagen ga steken.
Ik wil nu net geen versterker meer omdat ik juist zo goed weet waar het over gaat. Mijn wagen blijft zo standaard mogelijk. Enkel de HU en de speakers worden vervangen.
En daarmee wil ik een zo goed mogelijk resultaat behalen. (wat dus uiteraard niet het onderste uit de kan is, maar dat besef ik dus ook wel)

Omdat de specs wat efficiëntie van de fabrikanten niet echt betrouwbaar zijn vroeg ik me dus af of er hier iemand me meer betrouwbare info over kon verschaffen en of er iemand met betrekking klankkwaliteit iets kon vertellen over de sets die ik vermeld als optie.

Je kan op het zicht moeilijk een oordeel vellen. De conus van de Helix lijkt me lichter maar het magneetsysteem is kleiner, wat een lagere B laat vermoeden. (iemand die de BL van beide sets kent?)
Om de Fs laag te krijgen zou de spider van de Helix dan weer slapper moeten zijn (indien de Mms lager is) wat het rendement ook ten goede komt.
Maar dit zijn allemaal gokjes, dus echt oordelen durf ik niet op die vermoedens.
De tweeter interesseert me op dat vlak minder omdat die meestal toch gedempt moeten worden t.o.v. de laag-mid. Die hoeft dus niet als referentie te dienen.

Kwa klankkwalitiet doet de tweeter natuurlijk wel voor een heel groot deel mee. Zo'n klein ding draagt meer bij in het geheel dan je soms zou vermoeden.
Go to Top of Page

maus_vb
Senior Member

South Sandwich Islands
3399 Posts

Posted - 12 May 2009 :  18:31:16  Show Profile
Weet je wat je moet doen,,,,,, een versterker nemen

Ik heb nu phonocar kicks in mijn bedrijfs busje, en dit gewoon achter de HU. ( wel een 10" subje erbij)

Dit gaat allemaal redelijk, maar je merk/hoort dat die vermogen te kort komt. (4*50W clarion dubbel din)
Dus kies je radio en compo wel zorgvuldig.

Er zijn tal van setje's te koop en ik geloof jouw phonocar(738?) heeft een rendement van 92db, dus dat zal goed moeten gaan

Go to Top of Page

Lange Harry
Senior Member

Netherlands
1590 Posts

Posted - 12 May 2009 :  19:12:29  Show Profile  Visit Lange Harry's Homepage
Ik heb in mijn bouwradio de voorloper van deze DLS compo op een sony HU en een computervoeding (15A) en ik sta versteld hoe goed dat klinkt, echt superzuiver en een kick die ik zelfs op een amp niet had verwacht!

[b]DLS B6 T20
http://www.rondevries.nl/images.php?src=6967.jpg

Bij www.rondevries.nl kost hij €139,-

Ik zou zeggen, ga die eens luisteren!

http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/ShowCase.asp?Id=3167&Page=6

Edited by - Lange Harry on 12 May 2009 19:14:50
Go to Top of Page

rho
Junior Member

Belgium
492 Posts

Posted - 12 May 2009 :  21:12:53  Show Profile
Speakers die in een kastje steken en geen last hebben van motorgeluiden en rolgeluiden klinken meestal beter in het gebied tussen 100Hz en 400Hz.
Daarom dat een compo ook beter klinkt als je stil staat en het soms lijkt alsof de kick of het laag wat welvallen als je begint te rijden.

Neemt niet weg dat als je speakers geen kick zouden weergeven ze dat zeker ook niet zouden doen in die werf-radio.
Een DLS compo lijkt me nu ook niet de compo waar je een belabberde sound van zou gaan verwachten.

Het fijne aan een moderne auto is dat ze diepere deuren hebben. Dat komt de kick zeker ten goede.
Go to Top of Page

rho
Junior Member

Belgium
492 Posts

Posted - 12 May 2009 :  21:13:59  Show Profile
Speakers die in een kastje steken en geen last hebben van motorgeluiden en rolgeluiden klinken meestal beter in het gebied tussen 100Hz en 400Hz.
Daarom dat een compo ook beter klinkt als je stil staat en het soms lijkt alsof de kick of het laag wat welvallen als je begint te rijden.

Neemt niet weg dat als je speakers geen kick zouden weergeven ze dat zeker ook niet zouden doen in die werf-radio.
Een DLS compo lijkt me nu ook niet de compo waar je een belabberde sound van zou gaan verwachten.

Het fijne aan een moderne auto is dat ze diepere deuren hebben. Dat komt de kick zeker ten goede.
Go to Top of Page

Lange Harry
Senior Member

Netherlands
1590 Posts

Posted - 12 May 2009 :  23:10:57  Show Profile  Visit Lange Harry's Homepage
overigens is het kastje aan de achterzijde voor een deel open ivm de computervoeding, die zit daar ivm de koeling.

Probeer het gewoon eens in de car audio shop, vraag eens of ze de demo compo's op een radio kunne aansluiten.

http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/ShowCase.asp?Id=3167&Page=6
Go to Top of Page

rho
Junior Member

Belgium
492 Posts

Posted - 13 May 2009 :  18:09:06  Show Profile
Ik kan best geloven dat dat goeie speakers zijn hoor. DLS is absoluut geen rommel.
Als ik de tijd vind ga ik vanavond eens enkel dingen beluisteren.

Verder kan ik het volgende melden:
Ik heb vandaag eens een test gedaan met de standaard radio en de standaard speakers.
Ik kan hieruit besluiten dat met deze setup het haalbare volume met CD ruimschoots voldoet aan mijn eisen. Met radio-ontvangst haal ik met de huidige instal ook volumes die ik maar zeer zelden of waarschijnlijk nooit zal gebruiken.
Ik zou t.o.v. de huidige situatie dus enkel de SQ willen verbeteren. Kwa maximaal haalbare SPL ben ik tevreden.

Ik ga er van uit dat een aftermarket HU waarvan men opgeeft dat die 50W/kanaal levert ongeveer 3dB aan winst oplevert aan geluidsdruk t.o.v. de standaard radio. Ik gok dat ie ongeveer 2x zoveel vermogen kan leveren bij 1% TDH: is dat realistisch???
Aftermarket speakers kunnen (degene die ik zou kiezen toch) meer vermogen aan zonder te extra te vervormen. Dan mag het rendement al iets lager liggen dan de huidige speakers zonder dat ik echt het gevoel ga hebben niet luid genoeg meer te kunnen spelen.
Ik neem aan dat het rendementsverschil zeker geen 10dB zal zijn tussen de standaard speakers en b.v. de Phonocar speakers.
Dan zou het toch goed moeten komen als ik een aftermarket HU en een nieuwe compo zou steken, dacht ik zo.
Go to Top of Page

Toledo04
Junior Member

Hong Kong
166 Posts

Posted - 13 May 2009 :  18:11:39  Show Profile
Hi

We hebben bij een vriend van me nog zwaar zitten twijfelen
of die 3 sinfoni versterkers er echt wel in moesten.

De phonocar compo speelde erg goed op z'n HU, en het scheelde een heleboel werk.
ik moet er wel bij zeggen dat de deurtjes iets aangepast waren. (met 7 of 8 kilo bitume.)
Maar nu de ampjes er wel in zitten is het net even beter.

Dus rechtstreeks op de hu is goed te doen met de phonocar set.

Succes

Mijn nieuwe showcase

http://www.showyoursound.nl/Public/Showcase/Showcase.asp?id=4327

Edited by - Toledo04 on 13 May 2009 18:12:33
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Het Forum van ShowYourSound.nl © 2013 ShowYourSound.nl, GK ICT Diensten en Boyd's Car Audio & Electronics Go To Top Of Page
This page was generated in 0.41 seconds. Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.05
Advertentie:
Grootste Car Audio shop van de Benelux

Stop Spam Harvesters, Join Project Honey Pot