Het Forum van ShowYourSound.nl
Home | Frontpage | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ | RSS | SyS Wiki
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 NL - Car Audio
 Installatie Vragen
 slecht geluid bij "standaard" radio in VW Touran
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  
Translate:

asleeper
Starting Member

3 Posts

Posted - 09 Aug 2006 :  22:35:47  Show Profile
Hallo,
ik rijd nu al 2 jaar met een auto vd zaak, nl. een VW Touran.
Prima auto, daar niet van, maar die audio is dus (naar mijn mening!) verschrikkelijk. En heb dan nog wel de 8 luidsprekers optie.
De radio-cd is dus "vw" RCD300, een dubbele din met 0 vermogen.
Heb ondertussen deze ingebouwde radio even ontkoppeld en via een iso adapter naar een Blaupunkt Woodstock 53 geleid. Dit klinkt al een stukje beter, maar toch vind ik het geluid nog wat hol.
Nu dacht ik aan nieuwe boxen vooraan te steken (momenteel 1 composet voor en achteraan). Vooraan is het 16.5cm.
Heb de deurbekleding er al eens afgehaald (en dat deed pij, want je "moet" je vingers er tussen steken om het er dan af te "klikken", en ipv af klikt het er terug op, maar dan nog met mijn vingers er tussen!!! (dat terzijde)), en ik zie dat de 16.5cm woofer op een soort van zwart plastic "buis"/cilinder vast"geplakt" is, die dan op zijn beurt met klinknagels aan de deur zelf gemonteerd is!
Nu mijn vragen:
1.Als ik deze "vw" composet vervang door een Access of Polyglass focal composet, gaat het geluid dan veel beter zijn, ik bedoel ga ik het verschil echt horen?
2.Ik begrijp dat deze nieuwe focal composet dan best ook versterkt wordt? ik heb nog een oude Pioneer versterker GM-202 liggen van 2*50W, is deze voldoende? (moet natuurlijk ook aan mijn budget denken!)