Het Forum van ShowYourSound.nl
Home | Frontpage | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ | RSS | SyS Wiki
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 NL - Produkten / Componenten
 Bekabeling, Accu's en Condensator's
 Voedingskabel
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2
Translate:

P309GTI
Junior Member

165 Posts

Posted - 04 Oct 2003 :  00:06:29  Show Profile  Send P309GTI an ICQ Message
Ik heb zojuist een voedingskabelo gekocht en wilde weten of jullie denken dat ie dik genoeg is en ik de juiste zekering ervoor gebruik.

Op deze kabel komen 2 versterkers een Alpine die afgezekerd is met 2x 30 ampere (2 kanaals versterker v12 model) en een phoenix gold met 2x 100 watt rms. (ik zie de zekering ervan niet zitten, dus moeilijk te zijn wat zijn verbruik is)

De kabel is een caliber CP 25 25 mm2 en de zekering is een ook van caliber evals de zekeringhouder van 80 ampere. Is dit voldoende om de 2 versterkers voldoende van stroom te kunnen voorzien?
De kabel word gesplitst naar 10 mm om zodoende de multiconnectors te kunnen bevestigen om de sub en amps er savonds uit te kunnen halen.

Ik ben vandaag al begonnen met inbouwen en sommige mensen (oa welke mijn vorige ice hadden meegenomen nadat ik hem die dag had ingebouwd) vonden het heel intressant wat ik deed. Zodoende staat de wagen dus verlicht geparkeerd zodat je netjes kunt zien dat er nog niets in zin. Niet eens een radio zonder frontje
Maar ik moet dus echt oppassen kwa geluidsinstalatie vandaar de multiconnectors.

Willy
Advanced Member

Netherlands
8141 Posts

Posted - 04 Oct 2003 :  01:07:11  Show Profile
Yep, dat lijkt me voldoende. Je komt theoretisch maximaal uit op een kleine 90 ampere. In de praktijk zal die 80 ampere zekering wel volstaan. En 25 mm2 is dik genoeg....

Mijn golfje is weg, maar hier vind je nog de showcase

En klik hier voor de showcase van de BMW 316i E30 van mijn vriendin (www.dancejewels.nl promo auto)

Nederlands kampioen 2006 in de Pure Passive klasse! (Met de bmw, en deze keer duurde het iets langer als 2 seconden )

Proud member of Team Orange!
Go to Top of Page

adonis65
Senior Member

Netherlands
4004 Posts

Posted - 04 Oct 2003 :  12:22:31  Show Profile  Visit adonis65's Homepage
Is idd prima, hoe werkt dat trouwens een multistekker?

HU; Alpine
Amp: RF T15004 Elite Power
Compo: RE Audio 6.5 XXX
Sub: RF HX2
Als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het dat meestal ook.
Go to Top of Page

P309GTI
Junior Member

165 Posts

Posted - 07 Oct 2003 :  21:15:06  Show Profile  Send P309GTI an ICQ Message
Het is een soort stekker die je op elkaar aansluit voor de + en de -
Je schuift hem in en uit elkaar om zo de kabels los te halen van de versterker zodat je hem niet los hoeft te schroeven. Makkelijk om savonds zo de boel veilig binnen te zetten.

Maar wel fijn om te weten dat het dus voldoende is. Ok naderhand zal ik nog een voedingskabel moeten gaan trekken omdat 2 versterkers niet voldoende zijn maar dat is een zorg voor later.
Go to Top of Page

Neon Inside
New Member

Netherlands
50 Posts

Posted - 12 Oct 2003 :  17:35:35  Show Profile  Send Neon Inside an ICQ Message
hm houd er alleen rekening mee dat de connectoren niet gaan oxideren misschien iets van contakt spul eromheen/in smeren

scheelt misschien hoop problemen in de toekomst
ben zelf geen voorstander van los koppelbare voedings delen maar ja als het niet anders kan :)

veel succ verder

staan heel even stil qua audio maar goed ik heb leuke plannen
voor in mijn oude barrel (VW Ponton)
Go to Top of Page

adonis65
Senior Member

Netherlands
4004 Posts

Posted - 12 Oct 2003 :  19:28:11  Show Profile  Visit adonis65's Homepage
tot welke draad dikte zijn die connectoren te leveren?

HU; Alpine
Amp: RF T15004 Elite Power
Compo: RE Audio 6.5 XXX
Sub: RF HX2
Als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het dat meestal ook.
Go to Top of Page

P309GTI
Junior Member

165 Posts

Posted - 14 Oct 2003 :  18:15:53  Show Profile  Send P309GTI an ICQ Message
Die ik heb is tot 15 mm2, maar 35mm2 is er ook.

Wat je zegt neon inside, als het niet zou hoeven deed ik het ook niet.
Maar de andere optie staat gevangenis straf op.
Go to Top of Page

nicolas
New Member

British Indian Ocean Territories
96 Posts

Posted - 17 Oct 2003 :  00:23:54  Show Profile  Visit nicolas's Homepage
Kan je je auto niet voldauwen met alarmen enzo??? Stroom op de auto en drie duitse herders eromheen???

Hu: JVC
Front: Climax (wordt vervangen)
Back: FRC 4269
Amp: Hollywood 1600d
Sub: GZ RB12BT
Bekabeling: Caliber
Bekleding: Caliber
Condensator: Caliber 1 WIQ (limited)
Auto: Peugeot 205

Go to Top of Page

nicolas
New Member

British Indian Ocean Territories
96 Posts

Posted - 17 Oct 2003 :  00:24:24  Show Profile  Visit nicolas's Homepage
Die gastuh moeten gewoon van je spullen afblijven!!!!!

Hu: JVC
Front: Climax (wordt vervangen)
Back: FRC 4269
Amp: Hollywood 1600d
Sub: GZ RB12BT
Bekabeling: Caliber
Bekleding: Caliber
Condensator: Caliber 1 WIQ (limited)
Auto: Peugeot 205

Go to Top of Page

Jesse
Senior Member

Aruba
3755 Posts

Posted - 17 Oct 2003 :  04:20:41  Show Profile  Visit Jesse's Homepage
Over wat voor multistekkers hebben we het nu eigenlijk?
Ben ik ook al een tijdje naar op zoek, naar connectoren die de 50A van mijn amp kunnen slikken! Enige wat ik tot nu toe heb gevonden zijn heftruckladerstekkers... Of hebben jullie het nu over een andere optie nog?

--==((( Car Tuning Forum )))==--

Homepage_ http://www.cartuningforum.com
Showcase_ http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=848

Go to Top of Page

Brams
Junior Member

Bhutan
445 Posts

Posted - 17 Oct 2003 :  08:50:57  Show Profile
Moet je maar eens naar een vrachtwagen garage gaan en vragen naar de stekkers die ze gebruiken tussen trekker een oplegger voor de laadklep van de oplegger als deze geen laadklep accu's heeft. Dit zijn grote stekkers met soldeer pennen waar 35mm2 inpast.. Op het werk gebruiken wij ze ook in de service bus om starthulp te geven aan vrachtauto's. Dus daar gaan dan wel een paar ampjes doorheen....... Als je echt wilt weten wat voor stekkers het zijn kan ik wel eens kijken hoe die dingen heten....

Edited by - Brams on 17 Oct 2003 08:51:40
Go to Top of Page

P309GTI
Junior Member

165 Posts

Posted - 17 Oct 2003 :  12:18:25  Show Profile  Send P309GTI an ICQ Message
Die ik heb hebben dus ook van die soldeerpennen.
Over het 50 amp door kunnen laten is het eigenlijk heel simpel.
Mijn voedingskabel laat 90 amp door naar een verdeelblokje waar een dunnere kabel van nog geen halve meter lang elkaar verbind via die connectors. zodat ie dus net op het einde pas een dunnere kabel heeft. Het werkt goed bij mij. Heb in de andere wagen hetzelfde systeem alleen dan met 80 ampere zekering.
Go to Top of Page

Jesse
Senior Member

Aruba
3755 Posts

Posted - 17 Oct 2003 :  16:23:15  Show Profile  Visit Jesse's Homepage
quote:
Originally posted by Brams

Als je echt wilt weten wat voor stekkers het zijn kan ik wel eens kijken hoe die dingen heten....

Graag! Zijn die overigens groot? En prijzig?
Toch eens gaan kijken daarvoor binnenkort...

Go to Top of Page

Brams
Junior Member

Bhutan
445 Posts

Posted - 19 Oct 2003 :  10:24:22  Show Profile
Ik zal van de week ff kijken of ik ff een fototje kan maken ervan.. En ff een prijs vragen... Ze zijn in iedergeval vrij groot.....
Go to Top of Page

Jesse
Senior Member

Aruba
3755 Posts

Posted - 19 Oct 2003 :  17:50:50  Show Profile  Visit Jesse's Homepage
Als je dat wil doen heel graag! Je mag het ook ff doormailen.

Go to Top of Page

Patrick
Moderator

Nederland
6652 Posts

Posted - 19 Oct 2003 :  18:25:04  Show Profile
Post het hier maar als je wilt/kunt

Ik vind dat ook wel interessant
Go to Top of Page

appie1981
Senior Member

Netherlands
1336 Posts

Posted - 23 Jan 2004 :  00:40:31  Show Profile
Ik heb ook een vraagje over een voedingskabel. Ik heb momenteel 25mm˛ liggen maar wil toch naar 35mm˛ ivm een extra versterker. Ik ben afgelopen week naar een car audiozaak geweest en daar vertelden ze me dat 35mm˛ kabel €15 per meter koste. Een vriend van mij werkt bij een groothandel in automaterialen en ik had ook aan hem gevraagd of hij even kon kijken. Nu heeft hij mij een kabel meegegeven die ook 35mm˛ dik is met zwarte isolatie eromheen. Voor zover ik kan zien lijken de aders en de dikte van de isolatie overeen te komen met "echte" voedingskabel. De reden waarom ik het niet helemaal vertrouw is de prijs. Ik ben namelijk €75 kwijt als ik het bij een car audio zaak koop en nu maar €10, die laatste prijs is welliswaar inkoopsprijs maar ik vind het verschil nog steeds vrij groot. De omschrijving op de bon is "Neopreen laskabel". Kan iemand mij vertellen of ik deze kabel als voedingskabel kan gebruiken? Alvast bedankt.

Go to Top of Page

thegooze
Junior Member

Netherlands
260 Posts

Posted - 23 Jan 2004 :  12:39:51  Show Profile
Tja bij ligt er ook maar 5 meter voedingskabel 1 en kostte me gelukkig maar 125 euro je betaald ongeveer 1 euro per kwadraat

GREEETZ
Stijn
eigen auto 2004
http://www.showyoursound.nl/Public/Showcase/Showcase.asp?picorder=desc&id=1525
Renault 'ff muppe" 2004
http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=2035
Pandapower 2005
http://www.showyoursound.nl/Public/Showcase/Showcase.asp?picorder=desc&id=2357
Go to Top of Page

DavePolo
Official SyS Sponsor

Netherlands
17030 Posts

Posted - 23 Jan 2004 :  12:57:34  Show Profile  Visit DavePolo's Homepage
quote:
Originally posted by appie1981

Ik heb ook een vraagje over een voedingskabel. Ik heb momenteel 25mm˛ liggen maar wil toch naar 35mm˛ ivm een extra versterker. Ik ben afgelopen week naar een car audiozaak geweest en daar vertelden ze me dat 35mm˛ kabel €15 per meter koste. Een vriend van mij werkt bij een groothandel in automaterialen en ik had ook aan hem gevraagd of hij even kon kijken. Nu heeft hij mij een kabel meegegeven die ook 35mm˛ dik is met zwarte isolatie eromheen. Voor zover ik kan zien lijken de aders en de dikte van de isolatie overeen te komen met "echte" voedingskabel. De reden waarom ik het niet helemaal vertrouw is de prijs. Ik ben namelijk €75 kwijt als ik het bij een car audio zaak koop en nu maar €10, die laatste prijs is welliswaar inkoopsprijs maar ik vind het verschil nog steeds vrij groot. De omschrijving op de bon is "Neopreen laskabel". Kan iemand mij vertellen of ik deze kabel als voedingskabel kan gebruiken? Alvast bedankt.

Technisch gezien maakt het niet veel uit, koper = koper, denk alleen dat de neopreen laskabel wat dikere aders heeft en daardoor minder soepel is (en minder mooi maarja)...
Voor 10 euro niets te klagen toch?

Dynamoruis oplossen BMW Audio upgrade Geluidsisolatie Audio System
Go to Top of Page

appie1981
Senior Member

Netherlands
1336 Posts

Posted - 23 Jan 2004 :  19:18:33  Show Profile
de aders lijken me ongeveer even dik. De isolatie van de laskabel is iets zachter en meer rubberachtig en de isolatie van de "echte" kabel is harder en meer kunststofachtig. Maar dat maakt volgens mij voor een voedingskabel niet zoveel uit.

Go to Top of Page

Johny
Advanced Member

Netherlands
8845 Posts

Posted - 24 Jan 2004 :  18:13:44  Show Profile  Visit Johny's Homepage
of je zet gewoon 8ter bij de amp een zekering ertussen, die draai je eruit en probleem opgelost
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Het Forum van ShowYourSound.nl © 2013 ShowYourSound.nl, GK ICT Diensten en Boyd's Car Audio & Electronics Go To Top Of Page
This page was generated in 0.27 seconds. Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.05
Advertentie:
Car Audio Shop

Stop Spam Harvesters, Join Project Honey Pot